I. Qellimi dhe detyrat e financave
1.
Detyrat e menaxherit financiar jane : Buxheti, rritja e
fondeve ne tregun e kapitalit, zgjedhja dhe vlersimi I projekteve investive,
planifikimi I strategjis se marketingut dhe cmimeve.
2.
Aktivitete e menaxhereve financiar jane : parashiimi dhe
planifikimi, investimet dhe marja e vendimeve finaciare, bashkrenditja dhe
kontroli i aktiviteteve, nderlidhje me tregun e kapitalit, menaxhimi i rriskut.
3.
Menaxheri i dimenzionon aktivitete e organizates ne tri
aspekte :
a) menaxhmenti
strategjik (menaxhmenti i referohet rolit te objektivave, formulimi i planeve)
b) menaxhmenti
oerativ (menaxheret percjellin ngjarjet ditore dhe ndermarrin aksione)
c) menaxhimi i
rriskut (i referohet rrugeve permes te cilave mund te evitohet rrisku i
aktivitetit)
4. Keto aktivitete
jane te nderlidhura ne mes veti sepse mxh.strategjik i sherben mxh.operativ si udhezues nga
duhet te orientohet aktiviteti, mxh.operativ i sherben mxh.strategjik si
instrument per realizimin e planeve, mxh. I rriskut eshte i orientuar ne
evitimin e pengesave.
5.
Financat konsistoj ne tri fusha te nderlidhura : Paran
dhe tregun e kapitalit, investimet, menaxhmenti financiar.
6.
Financat merren me menyren se si njerzit i shperndaj te
ardhurat e tyre midis konsumit dhe investimeve dhe si zgjedhin ndermjet shum
investimeve.
7.
Ne globalizimin e ekonomis do te ndikojn keta faktor :
Permirsimi i transportit dhe komunikimit do te ndikoj ne uljen e shpenzimeve,
ngritja e ndikimit te konsumatoreve ne politik do te ndikoj ne heqjen e
barrierave tregtare, presioni i konkurences do te shtyej firmat te shperngullin
prodhimin ne vende me shpenzime te ulta.
8.
Perparsit e firmave individuale jane : Lehtesija e
fillimit dhe zhvillimit, pronari eshte pronar i vetes, pronari gezon te drejten
ne fitim, tatimi i lehte.
Dobesit e firmave individuale : Pergjegjesi e
pakufizuar, kufizim i resurseve financiare, veshtersit ne menaxhmet, kufizimi i
rritjes dhe jetegjatesis.
9.
Perparesit e ortakrive : Resurse me te medha financiare,
aftesi e larte menaxhuese, jete me te gjate, tatime te uleta.
Dobesit e ortakrive jane : Pergjegjesi e
pakufizuar, jetezgjatje e kufizuar, probleme rreth transerimit te pronesis.
10.
Perparesit e korporatav jane : Menaxhim me efikas,
pergjegjesi e kufizuar, qasja me e lehte p.sh. per kredi, lehtesia per
transferin te pasuris.
Dobesit e korporatave jane : Tatimi i dyfisht,
kosto fillestare e larte, jofleksibiliteti, konflikti i mundshem.
11.
Zgjerimi i korporatave behet ne dy forma : Forma Menaxher
dhe forma e zoterimit.
12.
Korporatat kane rendesi te veqant ne rritjen e vleres se
biznesit sepse : pergjegjesia e kufizuar e ule riskun e investimin dhe ule
rriskun e firmes, vlera e firmes eshte e varur nga mundesit e rritjes prandaj
ajo eshte e varur nga aftesia e firmes per ta terhequr kapitalin, vler e nje
mjeti poashtu varet nga likuiditeti i tij.
13.
ne firmat e medha financat jane te organizuara ne dy
paralele :
a)
thesari (perfshin : relacionet bankare, menaxhimi i
keshit, planifikimi i struktures se kapitalit, menaxhimi i kredis, pagesa e
dividentes, kreditimi i konsumatoreve, menaxhimi i pensioneve dhe sigurimeve)
b)
Kontrolli (perfshin : kontabilitetin e shpenzimeve,
kontabilitetin financiar, hartimin e raporteve financiare, auditimin e
brendshem, listat e pagave, ruajtja e dukumenteve financiare, hartimin e
buxhetit, menaxhimin e tatimeve)
14.Mardheniet financiare te
firmave mund te jene :
a) mardhenie financiare me
qeverin (politika fiskale, tatimet, doganat,
mbajtja e kontabilitetit)
b) mardheniet me ekonomin
boterore (shitja dhe blerja e produkteve ne tegjet boterore)
c) marrdhenie me tregun
financiar dhe bankat (tregu i kapitalit, kursi i interesit, inflacioni)
d) mardheniet midis
firmave (mardhenie shit-blerje, likuidim pagese, konkurenc).
15.Inflacioni i larte ndikon
mbi kapitalin tregtar ne tri aspekte : rit nevojat per hua, ndikon ne ritje e
kurseve te interesit, shoqerohet me reagime qeveritare qe qoj ne shtrengimin e
huadhenieve.
II. Marrja
e vendimeve financiare ne firme
1.
Financat e firmes perfshijne tri fusha : investimet,
financimin , dividentin.
a)
vendimi mbi investimin (ky vendim percakton vleren e
tersishme te pasuris se firmes ne te ardhmen, berberjen e kesaj pasurie dhe
natyren e riskut afarist)
b)
vendimi mbi financimin (detyr e rendesishme e
menaxhmentit financiar eshte sigurimi i mjeteve te nevojshme financiare per
mbeshtjetjen e detyrave qe shtrohen para firmes. Marja e vendimeve mbi
financimin bazohet ne informatat mbi fluksin e parase)
c)
vendimi mbi dividentin (pasi firma ti kete realizuar
fitimet ajo vendos se qfare do te beje me keto fitime : ti mbaj ato, apo ti
shpernaj ne divident. Vendimi mbi dividentin nxjerr ne pahe kundertheniat midis
menaxhmentit dhe aksionareve)
2. Strategjia e
firmes varet nga misioni , synimet, objektivat. Ne formulimin e strategjise
ndikojn shum faktor : faktoret e rrethines, ndikimet nga grupet e interesit dhe
kualicionet e brendshme, objektivat ekonomike, pergjegjesit sociale te
organizates.
3.
Procesi i marjes se vendimeve financiare perbehet nga tri
faza : analiza e problemit, percaktimi i mundesive per knaqjen e nevojave,
harmonizimi i nevojave me mundesit reale.
4.
Maksimizimi si qeliim i firmes ka te beje me :
a)
maksimizimi i vleres se aksioneve (ketu bashkangjiten dy
trende: globalizimi i biznesit dhe rritja e perdorimit te teknologjis)
b)
maksimizimi i fitimit (ekzistojn tregues te ndryshem te
profitit si jane : profiti operativ, profiti neto para tatimeve, profiti pas
tatimeve etj).
5.
Objektivat jofinanciare te firmes kane te bejne me :
a)
maksimizimi i satisfaksionit ( nderlidhet me shume grupe
sic jane : punonjesit, menaxheret, furrnitoret, klientet, komuniteti etj)
b)
etika e biznesit (firmat qe kane pasur etike kane pasur
keto perparesi : zvoglimi i humbjeve nga shpenzimet ilegale, rritja e
besimit publik mbi firmen, rritja e besimit te konsumatoreve per produktet e
tyre).
6.
Teoria e agjensise – marrdheniet midis menaxherit dhe
aksionareve i referohen shpesh nje relacioni te agjensis, ne te cilin
menaxheret luajn rolin e agjentit per aksionaret, duke shfrytezuar autoritetin
per te udhehequr biznesin e kompanise ne interes me te mire te aksionareve.
7.
Jane disa faktore qe qellimet e menaxhereve te jene te
perbashkta : problemet e agjensis, planet kompensuese, bordi i drejtoreve,
gllaberimet, monitorimet nga specialistet.
8.
Politika financiare – duhet te rrespektoj disa principe
sic jane : i rentabiliteti, i likuiditetit, i sigurise, i elasticitetit, i
pasqyres se mire etj. Politiken financiare e mbeshtesin rregullat e caktuare te
financimit.
III. Vlera
ne kohe e parase
1.
Vlera ne kohe e parase ka rendesi shum te madhe sepse
investimet ne firme mund te behen sot ndersa rezultatet priten ne te ardhmen.
2.
Vlera ne kohe e parase per shum arsye varet nga koha ne
te cilen ndodh rrjedha e saj. Keto arsye jane : inflacioni, rrisku, preferencat
e konsumit individual, kostoja oportune.
3.
Variablat e vleres ne kohe te parase jane : vlera e
ardhshme (FV), vlera aktuale (PV), interesi (I), koha (n)
IV. Analiza
financiare
1.
Situata financiare nenkupton poziten ose gjendjen
financiare ne nje moment te caktuar.
2.
Ne situaten financiare ndikojn faktore te ndryshem te
cilet njihen si: faktor te brendshem dhe faktoret e rrethines.
3.
Situata finnciare ne nje firm njihet si : situat konstituive
financiare, situat financiare standarde, situat e renduar financiare, situat e
pavarur financiare dhe situat e varur financiare.
4.
Informatat e kontabiliteti i perdorin shum subjekte sic
jane : te punesuarit e firmes, huadhenesit, furrnitoret dhe kreditoret,
konsumatoret, qeveria, publiku, menaxheret.
5.
Shtate hapat e analizes financiare jane : qellimi,
indentifikimi, procesi, llogaritja, krahasimi, interpretimi, aksioni.
6.
Pasqyrat dhe raportet financiare sigurojn informata ne
lidhje me : pasurin e organizates, detyrimet, ekuitetin, te ardhurat dhe
shpenzimet, rrjedhjen e parase etj.
7.
Situata financiare identifikohet permes raporteve
financiare te cilar klasifikohen ne disa grupe : raportet e likuiditetit,
raportet e menaxhimit te mjeteve apo te aktiviteteve, raportet e borxhit,
raportet e profitabiliteti, raportet e vleres se firmes.
VI.
Planifikimi Financiar
1. Menaxheret pergadisin pasqyrat e projektuara
financiare ose pasqyrat pro-forma dhe ato i perdorin per kater qellime: qe te
vertetojne se keto pasqyra a jane ne hamoni me qellimet e firmes, pasqyrat pro
forma perdoren per te vlersuar efektet e ndryshimeve te propozuara operative,
menaxheret perdorin passqyrat e projektuara financiare per te parshikuar
nevojat e ardhshme financiare te firmes, pasqyrat e projektuara financiare
perdoren per te vlersuar rrjedhen e ardhshme te parase.
2.
Plani strategjik perfshin: misionin, synimin, horizontin
e firmes, objekivin e firmes.
3.
Plani operativ ofron udhzime detale per zbatimin e
strategjis dhe objektivave te firmes.
4.
Plani financiar shkallezohet ne gjashte hapa: projektimi
i pasqyres financiare, percaktimi i fondeve te nevojshme per mbeshtetjen e
planit, parashikimi i fondeve te mundshme per periudhen mbi pese vitet e
ardhshme, ndertimi dhe sigurimi i sistemit te kontrollit te menaxhimit,
zhvillimi i procedurave per pershtatjen dhe modifikimin e planit bazik,
ndertimi i performansave.
5.
Nder motodat me te pershtatshme per parashikimin e
shitjeve eshte metoda e perqindjes se shitjes. Kjo metede perdoret per
parashikimin e pasqyres se te ardhurave per vitin e ardhshem.
VII. Investimet
1.
Investimet perfaqsojne shpenzimet e firmes qe kane per
qellim zgjerimin e saj. Investimet behen ne kapitalin punues, mjetet fizike,
programe tjera kapitale.
2.
Burimet e informatave qe perdor investitori per te marre
vendime jane: Burime te drejtperdrejta dhe burime shpjeguese.
3.
Gjate marrjes se vendimit per investim behet: Definimi i
problemit, percaktohet natyra e investimit, vleresohet kostoja dhe perfitimi i
ardhshem, percaktohet ndryshimi ne rrjedhen e keshit.
4.
Karakteristik e buxheteve eshte se: pergaditen dhe
agregohen ne forme paraprake, mbulojne nje periudhe te dhene kohore, shprehen
ne terma financiar, i adresohen tere firmes apo nje pjese te saj.
5.
Permes procesit te buxhetit sigurohet: Planifikimi,
alokimi i resurseve, dimensioni kohor, realizimi i objektivave.
6.
Sipas natyres se tij buxheti i firmes perfshin:
a)
Buxhetin financiar(buxheti i fluksit te parave, buxheti
shpenzimeve kapitale),
b)
Buxheti operues(buxheti i te ardhurave, shpenzimeve,
fitimit),
c)
Buxheti jofinanciar(i produkteve, i kohes se punes, i
stoqeve).
7.
Kriteret e vendimmarrjes per buxhetimin e kapitalit jane:
a)
Norma mesatare e kthimit
b)
Afati i shlyerjes
c)
Vlera aktuale neto (NPV)
d)
Norma e brendshme e kthimit (IRR).
VIII. Risku
dhe menaxhimi i tij
1.
Risku perkufizohet si shansi per te humbur. Risku eshte
mundesia qe rrjedha aktuale e parase(kthimi) do te ndryshoje nga rrjedha e
planifikuar.
2.
Burimet e riskut (risku konsiderohet ne dy aspekte: si
risk i nje mjeti dhe si risk i portfolios).
3.
Matja e riskut behet ne baze te: Probabilitetit, kthimit
te pritur, devijimit standard, variances.
4.
Risku mund te klasifikohet si:
a) Risk i biznesit dhe risk
financiar,
b) Risk sistematik dhe josistematik,
c) Risk i nje mjeti dhe risk
i portfolios.
5.
Vija e sigurise se tregut(SML) – perfaqson relacionin
midis riskut te matur permes betes dhe
normes se kthimit te pritshem te qdo letre me vlere.
IX. Burimet
afatshkurtra dhe afatmesme te financimit
1.Format e financimit afatshkurter jane:
a) Kredite tregtare (ekzistojne
tri lloje kreditit tregtar: llogarit e hapura, kambialet, urdheresat
akceptuese).
b) Perkufizimet kohore (ketu
bejne pjese rrogat dhe tatimet),
c) Letrat tregtare,
d) Kredite afatshkurta,
2. Burimet afatmesme te financimit jane:
a) Kredite bankare me
kohezgjatje mbi nje vit,
b) Financimi me kontrata te
shitjes se kushtezuar,
c) Kredite te cilat i lejojne
shoqerit e sigurimit,
d) Financimi me ane te
kontratave te qirase,
e) Institucionet jobankare.
3. Kolateral ose garantues i kreditit mund te jene: kerkesat nga blersit, stoqet, pajisjet dhe pasurite e patundshme,
aktivet e tjera te huamarresit.
4. Faktoringu ( ne rastin e aplikimit te llogarive te arketushme si garanci
per kredit, ndermarrja vazhdon te mbaje te drejten e kerkesave nga bleresit.
Mirpo ne rast se firma nuk deshiron te mbaje dhe te mbledh llogarite e saj te
arketushme nga bleresit, ajo mund ti shes ato. Ky proces quhet faktoring.
X. Burimet
afatgjata te financimit
1.
Burime afatgjata te financimit mund te jene:
a)
Aksionet e zakonshme (aksionaret e zakonshem firmes jane
pronar te firmes, ata vendosin per shperndarjen e fitimit dhe ushtrojne
kontrollin mbi firmen), Ekzistojne tri menyra te rritjes se financimit me
aksione te zakonshme: Fitimi i pashperndar, emetimi i aksioneve, shitja
publike.
b)
Aksionet e preferuara (i ofrojn investitorit nje fluks
fiks te te ardhurave, kane perparsi ndaj aksionarve te zakonshem per marrjen e
dividentes),
c)
Obligacionet (kemi disa lloje te obligacioneve siq jane:
obligacionet e garantuara, pagarantuara, shtetrore, pjesemarrse,
euroobligacionet etj.)
2.
Tregu sekondar i kapitalit – eshte tregu ne te cilin
shiten titujt pasi te jene emetuar nga korporatat.
3.
Tregu primar i kapitalit – eshte qdo pike kontakti
ndermjet ofruesve dhe shfrytzuesve te kapitalit. Pika te tilla jane ursat dhe
tregjet jozyrtare te titujve.
4.
Opsionet ne pergjithsi ndahen ne dy grupe:
a)
Opsionet call,
b)
Opsionet put.
5.
Tregu efiqent vleresohet te jete ai ne te cilin qmimet e
letrave me vlere jane racionale gjate tere periudhes dhe reflektojne te gjitha
informatat e mundshme per nje periudhe te caktuar kohore.
XI. Kostoja dhe struktura e kapitalit
1.
Faktoret te cilet ndikojne ne koston e kapitalit jane:
a)
Faktoret jashte kontrollit te firmes ( niveli i normave
te intresit, normat tatimore),
b)
Faktoret te cilet i kontrollon firma ( politika
financiare, politika e struktures se kapitalit, politika e dividentit, politika
e investimeve).
2.
Kostoja e kapitalit te nje organizate eshte nje mesatare
e ponderuar e kostove te borxhit, aksionit te preferuar, dhe kapitalit
aksionar.
3.
Supozimet per koston mesatare te ponderuar te kapitalit
jane: risku konstant i biznesit, risku konstant financiar, politika konstante e
dividentit.
4.
Kapitali i firmes si shprehje e fondeve afatgjata te saj
ka rejardhje nga dy burime: kapitali borxh dhe kapitali i vet.
5.
Ekzistojne dy qasje te struktures se kapitalit: qasja tradicionale, qasja e Modiglianit
dhe Millerit.
6.
Faktoret te cilet ndikojne ne strukturen e kapitalit
jane:
a)
risku i biznesit
b)
pozita tatimore e firmes
c)
fleksibiliteti financiar
d)
agresiviteti apo konzervativizmi menaxherial.
XII.
Politika e Dividentit
1. Teoria reziduale e dividentit (sipas kesaj teorie):
a)neqoftese kompania
identifikon nje projekt me NPV pozitive ajo do te investoj ne kete projekt,
b)dividenti shperndahet vetem
neqoftese shteret mundesia e investimit.
2. Argumentet per rendesin e dividentit (argument i rendesishem eshte
eliminimi i pasigurise se investitmit),
3. Faktoret te cilet ndikojne ne divident jane: Kostoja e emetimit, kostot e transaksionit,
tatimet, efektet e klienteles, kostoja e agjensise, teoria e pritjes.
4. Faktoret tjere praktik te vendimit mbi dividentin jane: ligjet, pozita e likuiditetit, qasja ne
tregun e kapitalit,nevoja per kontroll, inflacioni, pozita tatimore e
aksionmbjtesve, parashikimi.
5. Pagimi i dividentit behet ne disa menyra: dividenti ne te holla, dividenti ne aksione
etj.
No comments:
Post a Comment