Sjellje organizative

,sSjellje organizative eshte nje fushe studimi qe heton ndikimin qe individed, grupet dhe strukturat kane mbi sjellje ne organizate me qellim qe kjo njohuri te zbatohet ne permisimin e efektivitetit te organizates.

Organizational Behavior -Sjellja organizative Aftesite komunikuese jane disa nga aftesite me te rendesishme te menaxhmentit.Se sa jemi te komunikueshem me te tjeret tregon  sa e suksesshme do te jete karriera jone.Per te arritur kete duhet te njihemi me koceptin e sjelljes organizative ,te dijme  si te mbledhim fuqi,te nderlidhemi ne politike dhe te menaxhojme konfliktet e stresin.

Sjellja organizative “Organizational Behavior” paraqet studimin e veprimeve qe ndikojne ne sjelljen e njerezve ne vendin ku ata punojne. Qellimi I teoricienteve te “Sjelljes organizative” eshte te shpjegojne dhe teparashikojne veprimet e njerezve dhe si ato ndikojne ne sjelljet e tyre. Sjellja organizative si fushe e studimit mbeshtetet ne tri nivele: individi, grupi, dhe organizata.Sjelljet e individeve  mbeshteten ne: personalitet, perceptim dhe veprime
Trungu I dijeve (faktoret qe percaktojne sjelljen ne organizate)indivi,grupi,organizata\

Sjellja organizative eshte dije e zbatuar qe zbaton njohurite e fituara prej individit, gurpet dhe organizaten me qellim qe te beje organizata te punojne me efektivitet
Fushat qe kontribojne ne SO:psikologjia,socilogjia,psikologjia sociale,antropologjia,shkencat politike

Metodat e studimit ne SO: Rastet e studimitStudimi ne praktike Eksperimenti laboratorikEksperimenti ne praktike Meta-analiza
Variablat individuale te pavarur: 1.Aftesite dhe mjeshterite-Tregojne qfare eshte ne gjendje te bej nje punonjes qe te kryej punen, aftesite dhe shkathtesite minmale.
2.Perceptimi I rolit-Ka te beje me perceptimin nga ana e individit I llojit te sjelljes qe ai beson si te pershtatshme me qellim qe sjellja e tij te konsiderohet e kenaqshme,3.Motivimi-Pasqyron vendimet qe merr individi per ate qe do te bej, nivelin e intenzitetit me te cilin do ta bej dhe per sa kohe do ta bej.

Sjellja ne pune paraqet:PR*A*M=SJELLJA NE PUNE

Variablat te varur:PRODUKTIVITETI(efektiviteti+efikasiteti),MUNGESAT NE PUNE(puna nderpritet si pasoje e faktoreve te ndryshem),Qarkullimi(ka te beje me largimin e vullnetshem
Ose te pa vullnetshem te punonjesve nga organizata)

SJELLJA NE PUNE (Kuptimi):perceptimi I rolit,aftesite dhe mjeshterite e individit,motivimi.
VLERAT  pasqyrojne besimin e pergjithshem qe nje menyre e caktuar e sjelljes ose udheheqja ne jete nga disa parime eshte personalisht ose shoqerisht me e preferuar se sa nje menyre tjeter sjellje apo udheheqja nga parimet tjera.
Vlerat instrumentale jane si mendojme qe duhet bere veprimet,Vlerat terminale jane cilat jane objektivat tona ne jete.
Vlerat kane nje lloje ngarkese morale dhe bartin idete individuale te asaj qe eshte e mire, e drejte dhe e deshirueshme (per dike vlere e rendesishme eshte liria per nje tjeter kenaqesia apo barazia). Ky shkallezim I vlerave sipas rendesise paraqet sistemin e vlerave
o  KARAKTERISTIKAT E VLERAVE:Vlerat e nje individi jane relativisht te qendrueshme dhe zgjasin me kohe, Me kalimin e kohes vlerat ndryshojne, Gjera te mesme nuk ka (psh. Duhet  te jemi te ndershem dhe te pergjegjshem jo qe te jemi pak te ndershem e pak te pergjegjshem.
Vlerat percaktojne sjelljen organizative sepse ato shtojne themelet per kuptimin e qendrimeve perceptimeve, motivimit dhe personalitetit.

HIERARKIA E VLERAVE Individet mund te karatkerizohen sipas vlerave qe zoterojne sipas niveleve. Niveli I pare – Reaktiv (kta individ jane te papergjegjshem per veten apo te tjeret dhe veprojne ne baze te nevojave fiziologjike. Niveli I dyte – Fisnore (karakterizohen nga varsia e larte, ndikohen nga tradita apo pushteti, Niveli I treteEgocentrik (individ qe besojne ne individualizimin e paster, jane egoiste, Niveli I katertKonformist (Individ qe kane tolerance te ulet per dykuptimsine me veshtirsi pranojne vlera te ndryshme
Niveli I peste – Manipulues (perpiqen te arrijne objektivat e veta duke manipuluar gjerat dhe njerzit
Niveli I gjashte – Sociocentrik (individ qe konsiderojne me te rendesishem pranimin dhe pelqimin e tyre nga te tjeret dhe shkuarjen mire me ta, me shume se sa ecjen perpara ne jete
Niveli I shtate – Ekzistencial (individ me shkalle te larte tolerance per situata te ndryshme dhe persona dhe vlera te ndryshme.

QENDRIMET jane predispozicione te mesuara, per tu pergjegjur ne menyre te qendrueshme ne favor ose disfavor ndaj njerzve, ngjarjeve apo sendeve (jane pohime vlersuese ne favor ose disfavor).
Karakteristikat e Qendrimeve:-Ato jane te qendrueshme, perderisa nuk eshte bere diqka per ti ndryshuar, Qendrimet mund te konceptohen si te vendosura me nje segment me dy pole te kunderta, Ato drejtohen ndaj nje objekti per te cilin individi ka ndjenja dhe besime, Qendrimet nuk jane te njejta me vlerat (jane specifike
Qendrimet ne mjedisin punonjes: Knaqesia ne pune(si mase qe nji individ e ndine pozitivisht apo negativisht ne lidhje me det.e punes),Perfshirja ne pune(nji pers.e identifikon veten me punen)
Perkushtimi ndaj organizates(nji pers.e identifikon veten me organizaten)

FUNKSIONET E QENDRIMEVE: Qendrimet I ndihmojne njerzit te pershtaten me mjedisin e punes
Qendrimet ndihmojne punonjesit qe te ruajn imazhin per veten.
Qendrimet jane nje menyre permes te cilave shprehen vlerat e individit
Qendrimet ndihmojne per te krijuar disa standarde referimi.

Mosperputhjet zvoglohen nese: Nese bie rendesia e elementeve qe shkaktojne mosperputhje, Shkalla e ndikimit qe individi beson qe shkakton mosperputhje, Shperblimet qe mund te perfshihen ne nji situate te mosperputhjeve

Personaliteti-Personaliteti I individit eshte kombinimi I tipareve psikologjike qe perdoren zakonisht per te klasifikuar personin (aktiv-pasiv, I qete-I zhurmshem, agresiv, ambicioz, besnik) Personaliteti eshte kombinim I karakteristikave qe e identifikojne nje individ sic jane: sjellja, sistemi mental, dhe karakteristikat emocionale.Personaliteti mbeshtetet ne gjenetike dhe ne faktoret e ambientit ku njeriu jeton. Themelet e personalitetit te njeriut ndertohen qe nga mosha pese vjecare. Mirepo personaliteti I njeriut mund te nderroj varesisht nga ndikimi I familjes, shoqerise shkolles dhe mardhenieve te punes.

SINGLE TRAITS OF PERSONALITY KARAKTERISTIKAT…
1. Kontrolli eshte karakteristike qe mbeshetet ne mes te fakteve qe shpjegojne  kontrolli I fatit te dikujt behet nga jashte dhe brenda. “Externalizers”  quhen ata te cilet besojne qe njeriu nuk ka ndonje kontroll mbi fatin e tyre, dhe se sjelljet e tyre nderlidhen me paraqitjet.Ndersa “Internalizers” jane ata te cilet besojne qe kane aftesi te kontrollojne fatin  e tyre dhe se sjelljet e tyre kan ndikim direkt ne paraqitjet e tyre.
2. Optimismi mbeshtetet ne faktin se ana e kundert e saj eshte pesimzimi.Optimistet besojne se gjerat do te shkojne mbare the kryesisht jane njerez te lumtur.Pesimistet besojne qe gjerat nuk do te shkojne mbare dhe kryesisht jane njerez te pa kenaqur.Njerezit te cilet jane optimist zakonishte jane me kreative ne punen e tyre.
3.Tendenca per te ndermarr rreziqe mbeshtetet ne faktin per te ndermarr rreziqe deri tek fakti qe rreziqet duhet shmangur. Organizatat e suksesshme jane ne kerkim te menaxhereve te cilet jane te gatshem per te rrezikuar. Perderisa organizatat me menaxhere  te cilet nuk jane te gatshem te rrezikojne , nuk jane perparimtare ne boten e biznesit per arsye se nuk mund ti percjellin ndryshimet 4.Machiavellianism eshte veti e personalitetit te njeriut qe parasheh dhe arsyeton cdo veprim qe duhet ndermarr per ta arritur nje qellim te caktuar. High Machs  konsiderohen si te efektshem ne situata ne te cialt fitorja eshte e rendesishme , mirepo High Machs  jane persona te cilet me shume brengosen per arritjet e tyre personale se sa per arrtijet e organizates ku ata punojne.

Personaliteti formohet duke nderhyre vecori fizike individuale qe nenkupton karakteristika te qendrushme mendore dhe fizike qe perbejne identitetin e nje individi
Faktoret qe ndikojne ne formimin e personalitetit jane:trashegimia,mjedisi,kultura,familja,situate

PERCEPTIMI eshte proces i zgjedhjes, organizimit dhe interpretimit te informatave reth nesh.Disa faktor shume te rendesishem qe ndikojne ne menyren e te perceptuarit  jane: personaliteti, vet-vleresimi, sjelljet, intelegjenca, vlerat,..etc. Faktore tjeter i rendesishem eshte gjithashtu ambienti rreth nesh i cili ndihmon ne krijimin e  perceptimeve reale.
Preferencat ne perceptim (Bias in Perception)-njerezit e ndryshem mund ta perceptojne ne menyre te ndryshme nje sjellje te njejte. Kjo ndodhe per arsye te preferencave ne perceptim duke perfshire ketu: Selektimin- shpjegon tendencen e njerezve per ti rregulluar informations ne favor te tyre.
Frame of refference- perceptimi I gjerave mbeshtetur ne  perspektive  individuale. Stereotipet- menyre e perceptimit gjate se ciles vijme ne perfundime per nje grup te caktuar njerezish dhe kete perfundim e aplikojme ne nje individ. Njerezit krijojne stereotipe per:nacionalitetin, religjionin
Pritjet,(Parashikimet)-(Expectations; “Bird in the hand”)- shpjegon qe shpesh  individet ndegjojne ate cka deshirojne te ndegjojne.Pritjet per nje rezultat te paramenduar.
Faktoret e jashtem te perceptimi jane:premise,intenziteti,kontrasti,levizja,perseritja,risia.

QENDRIMET jane vleresime pozitive apo negative te njerezve ,gjerave dhe situatave.Sjelljet jane faktor kyq ne percaktimin e paraqitjes se individit.Ato jane te formuara bazuar ne perceptime. Familja shoket, profesoret, mediat ndikojne ne formimin e sjelljeve te nje individi.
Efekti “Pygmalion”- eshte teori e cila shpjegon qendrimet e nje idividi per nje fakt te caktuar  bazuar ne profecine e tij. P.sh. Parashikimet dhe qendrimet e menagjereve per sjelljet e punetoreve te tyre.Kjo tregon se qendrime e menaxheret luajne nje rol te rendesishem ne performanca.
Qendrimet ndikojne gjitshashtu ne knaqesine ndaj punes.Njerezit me karakteristika optimiste te personalitetit dhe me vetebesim shfaqin knaqesi me te madhe ndaj punes. Kjo e fundit varet nga gjashte faktore kryesore:-Personaliteti - Puna –Compensime -Stafi -Menaxhim  -Knaqesia per pune

o  SHTATE LLOJET E(zotesise) FUQISE: Fuqia autoritare eshte tip i fuqise e cila perfshine format e kercnimeve dhe ndeshkimeve me qellim qe te arrihen rezultate. Fuqia nderlidhese bazohet ne mardheniet e personit me njerezit e tjere me ndikim ne menyre qe te arrihet qellimi I caktuar. Fuqia shperblyese bazohet ne aftesine e personit per te ndikuar tek te tjeret duke iu ofruar atyre dicka me vlere. Fuqia legjitime bazohet ne fuqine e personit ne organizate.(Punetoret ndihen te detyrauar te bejne ate cka punedhenesi thote.) Fuqia referuese bazohet ne mardheniet personale te personit me te tjeret. Fuqia Expert ne aftesite the njohurit e personit I cili posedon nje fuqi te tille.

MOTIVIMI paraqet gatishmerin e individit qe te perpiqet per arritjen e objektivave te organizates duke vene ne perdorim nje sasi energjish dhe perpjekjesh, me kusht qe keto perpjekje te sjellin plotesimin e qellimeve individuale.
Procesi I Motivimit-Nevoja e perceptuar (si mungese e perceptuar qe shkakton nje sjellje e cila synon te largoje kete mungese),Nxitja per te vepruar, Objektivi (motivimi drejtohet gjithmone ne arritjen e nje objektivi qe jane forca qe e drejtojne perpjekjen e njeriut).

o  TEORIA E TRI NEVOJAVE (ALDERFER) Nevojat e egzistences
o  Nevojat per marredhenie me te tjeret
o  Nevojat pe r zhvillim

Dy supozimet themelore te teorise se motivimit permes objektivave:
1) Njerezit punojne mire ne qofte se aktiviteti I tyre ka kuptim (ne qofte se ata e shohin nje qellim me te larte nga ai I zakonshmi)
2. Shumica e njerezve perpiqen te arrijne objektivat ne qofte se e din se cilat jane ato objektiva dhe qe do te kene shperblim ne arritjen e tyre.

TE ARDHURAT TE BRENDSHME DHE TE JASHTMET-te ardhurat e brendshme jane te ardhura qe kontrollohen dhe ndihen nga punonjesi dhe vetem drejteperdrejte nga individi(si kenaqesi ose vlere qe merr individi nga kryerja e punes; statusi,rritja,vetevleresimi etj
Te ardhurat nga jashte kontrollohen nga te tjeret (nga mjedisi qe e shoqeron ne pune;pagat,gradimet,shperblimet,etj.

TEORIA E PRITJES
Thelbi I saj qendron ne ate qe njerzit jane te motivuar per te punuar kur presin te arrijne gjerat qe duan nga puna(element kyq eshte perceptimi. Eshte teori e Victor Vroom dhe Porter-it (Forca e nje qellimi per te vepruar ne nje menyre te caktuar, varet nga fuqia  e besimit se ky veprim do te shoqerohet me nje rezultat
Vendimi individual sipas teorise se pritjes varet: Nga shpresa se perpjekjet individuale qojne ne kryerjen e punes-arritjen e objektivit, Nga shpresa qe kryerja e punes do te shperblehet dhe Nga shpresa qe ky shperblim do ti ploteson nevojat e individit.

PRITJA-Paraqet besimin e individit se nje mase e caktuar perpjekjesh do te ndiqet nga realizimi I detyrave ne nje mase te caktuar qe varen nga vetevleresimi, suksesi I meparshem ne pune, ndihma qe merr nga bashkepuntoret, informacioni I nevojshem per pune dhe paisja dhe cilesia e punes

Instrumentaliteti (Kuptimi)- Eshte besimi I individit qe nje rezultat I caktuar ne pune (shperblimi) varet nga kryerja e detyres ne nivel te caktuar

VALENCA-Ka te beje me vleren negative apo pozitive qe individet I vene nje te ardhure te caktuar
Valenca lidhet direkt me performancen qe tregon se qdo pune ofron lloje te ndryshme shperblimesh

TEORIA E PRITJES TRGON SE MOTIVIMI INDIVIDUAL VARET NGA:
o  Shpresa se perpjekja e tij do te qoje ne kryerjen e punes, arritjen e objektivave
o  Shpresa qe kryerja e punes do te shperblehet
o  Fakti se ky shperblim do te plotesoj nevojat-objektivat individuale.

MOTIVIMI SI FUNKSION I PROJEKTIMIT TE PUNES-Nje nder faktoret kryesor qe ndikon ne nivelin e motivit te punononjesit eshte struktura e punese se tij. Kuptimi dhe objektivat e punes paraqesin punen duke treguar disa komponent te saj : detyrat, autoritetin, pergjegjesine, teknologjine, marredheniet, statusin dhe mundesite.

Puna-burim I motivimit-Neqoftese menaxheret mund te projektojen punen asi soji qe punonjesit e konsiderojne interesante, puna vet mund te behet burim I motivimit
Objektivat e Punes:Te sherbej si mjet per arritjen e qellimit te organizates, Te sherbej si mjet per plotesimin e nevojave te punonjesve (individit)
Karakteristikat e Punes: Llojshmeria e mjeshtrive,Identiteti I detyres,Rendesia e detyres
Autonomia,Informacioni ne pune

PROJEKTIMI I PUNEVE Projekti I punes nenkupton menyren se si kombinohen detyrat per te formuar punen complete. Riprojektimi I punes (perfshine ndryshimin e puneve specifikeose te grupeve te puneve qe lidhen me njera tjetren me qellim rritjen e cilesise dhe produktivitetit te punes
Projektimi I punes ka dy rruge qe mund te ndiqen: Tradicionale(pershtatja e njerzve me punen), Moderne (pershtatja e punes me njeriun)


GRUPI (SJELLJA NE GRUP)
Nje grup paraqet dy ose me shume persona te pavarur qe nderveprojne dhe influenciojn njeri tjetrin per te plotesuar nje qellim te perbashket.
Normat grupore-Jane rregulla dhe modele te sjelljes te pranuara dhe te pritura nga antaret e nje grupi apo ekipe.
Fazat e formimit te grupit (Tuckman)- Grupet jane ne gjendje te vazhdueshme ndryshimi:
  1. Formimi (faza kur individet fillojne te zbulojne nga pak njeri tjetrin)
  2. Trazimi (faza e ideve ku ka shum diskutime dhe konflikte, testohet udheheqesi dhe pozicioni personal)
  3. Krijimi I normave
  4. Ekzekutimi
  5. Shkeputja

o  Degjenerimi I grupit Degjenerimi
o  Denormimi
o  Detrazimi
o  Deformimi
o  Feedback

o  Kohezioni grupor-Fortesia e lidhjeve percaktohet si mase ne te cilen antaret jane te terhequr ndaj njeri tjetrit, deshirojne te mbeten ne grup dhe jane te perkushtuar ndaj tij. Permbahet nga 2 komponente:1.Faktoret socio-emocional (deshira)2.Instrumental (nevoja)

Efekti Asch ne konformizem-Paraqet shtrembimin e gjykimeve individuale nen efektin e nje gjykimi te kundert te dhene nga te gjithe antaret e grupit ne menyre unanime

Marrja e vendimeve ne grup- kuptohet si zgjedhje e bere nga nje grup veprimesh alternative qe mund te kryhen per te arritur nje apo disa qellime.


Avantazhet dhe Disavantazhet e perdorimit te grupit per vendosje
Avantazhet (Informacion dhe njohuri e plote, rritje pranueshmerise si nje zgjedhje, dhe rrijta e legjimitetit.
Disavantazhet(Harxhimi I kohes, presioni per konformizem, pergjegjesi e paqarte.

Efektiviteti dhe Efikasiteti I marrjes se vendimit ne grup
Efektiviteti matet me kohen, shkallen e pranushmerise dhe shkallen e keativitetit
Efikasiteti matet me kohen dhe shpenzimet

Procesi I marrjes  se vendimeve ne grup
Teknika e grupit nominal (antaret e grupit jane fizikisht te pranishem por veprojne ne menyre te pavarur. Teknika Delf-it nuk lejon takimin fizik te antarit te grupit


EKIPI-Ekipi eshte nje numer I vogel njerzish me aftesi qe te plotesojne njeri tjetrin te perkushtuar ne arritjen e nje qellimi te perbashket qe ne realizimin e objektivave te punes e konsiderojne njeri tjetrin reciprokisht pergjegjes.

KUR GRUPI BEHET EKIP: Udheheqja behet aktivitet qe nuk e kryen vetem nje njeri.
Pergjegjesia kalon nga individual ne kolektive dhe anasjelltas.
Zhvillon qellimin e vet.
Zgjidhja e problemeve eshte menyre e jeteses e jo nje aktivitet parcial.
Efektiviteti matet nga rezultati I perbashket

KOMUNIKIMI-Procesi I kalimit te informacionit dhe I kuptimit te tij nga nje burim tek nje destinacion marres.



o  Procesi  I komunikimit: Nisesi ,Kodimi,Mesazhi,Kanali,Marresi,Dekodimi,Feetback

o  Modelet e komunikimit: Horizontal Vertikal Lateral

o  POLITIKA ORGANIZATIVE: Natyra e politikes organizative – aftesite politike zhvillohen atehere kur perdoret fuqia.Politika eshte proces I mbledhjes dhe perdorjes se fuqise.
o  Sjellja politike- rrjeti, reciprociteti dhe aleancat jane disa nga sjelljet e rendesishme politike. Rrjeti eshte proces I zhvillimit te mardhenieve me qellim te socializimit dhe berjes se politikave.Reciprociteti perfshin krijimin e obligimeve dhe zhvillimin e aleancave/unioneve te cilat sherbejne per te arrtitur qellimet e caktuara.Aleancat/Unionet jane rrjete qe ndihmojne nje menaxher te arrije qellimet e tij.
o  Disa rregulla per zhvillimin e aftesive politike -nese deshirojme te arrijme ne poziten e nje
o  lideri korporativ atehere duhet te zhvillojme aftesite politike.
          -Meso kulturen organizative - si funksionon organizata zyrtarisht dhe jo zyrtarisht.
      Zgjedh sjellejn politike per ta afirmuar vetveten, mirepo sigurohu qe te perdoresh metoda te cilat jon te pershtatshme dhe etike.
          -Meso per lojetaret e fuqishem - vendimet e rendesishme jan te bera nga lojtaret me te fuqishem ndaj meso kush jane keta lojetare dhe  mbaj mend qe shefi juaj eshte lojtari kryesore per ju.
          -Mos e befasoni shefin tuaj - meso cka shefi juaj kerkon nga ju dhe beni ate qe ai kerkon.
          -Behu nje lojtare i sinqerte - varesisht ne cfare organizate gjendeni duhet te fitonin respektin dhe besimin e te tjereve.
          - Rrini i kyqyr ne “grapevine” - mund te iu ndihmoj ne mesimin e kultures organizative dhe  te kuptoni se kush jane lojtaret kyq qe perfshihen ne bashpunimet tuaja.
           -Zgjedhni konfliktet – konfrontoni individed apo grupet te cilat dyshohen qe jane krijues te konflikteve


o  MANAGING CONFLICT-Konflikti shfaqet atëherë kur njerëzit nuk pajtohen me njeri tjetrin ose janë kunder. Nëse menaxherët dëshirojnë të jenë të suksesshëm duhet te kenë një zgjidhje të fortë për konfliktin dhe aftësi për negociata. Menaxhimi i mirë I konfliktit ndikon në knaqësinë për punën

THE PSYCHOLOGICAL CONTRACT-Të gjitha lidhjet njerëzore lidhen me marrëveshje psikologjike.Marrëveshja psokologjike është e përbërë nga parashikimet e brendshme të cdo grupi.
Në punë ju keni një sërë parashikimesh rreth asaj që do ti kontriboni organizatës(përpjekje,kohë dhe aftësi) dhe asaj që ajo do t’ju mundësojë (kompenzim dhe knaqësi në punë).Shpesh nuk jemi të vetëdijshëm për parashikimet tona deri sa ato bëhen realitet.

KONFLIKTET Konflikti lind kur kontrata psikologjike shkatërrohet,gjë që ndodh për dy arsye primare: 1)Dështimi në shprehjen e parashikimeve tona ,dhe dështimi në përfshirjen e parashikimeve të të tjerëve.
2)Supozimi se të tjerët kanë të njejtat parashikime që kemi edhe ne.Përderisa njerëzit shohin parashikimet tona cdo gjë është në rregull;kur ata nuk I njohin ato atëherë jemi në konflikt.Pra është e rëndesishme ti ndajmë informatat dhe ti shprehim parashikimet tona me ngulm.

Functional and dysfunctional conflict-
o  Konflikti I cili parandalon arritjen e objektivave të organizatës është negativ ose dysfunctional conflict(konflikt jofunksional).
o  Kur mospajtueshmëria dhe qëdrimi kunër mbështët arritjen e objektivave të organizatës atëhërë konflikti është pozitiv dhe quhet functional conflict(konflikt funksional).



SHMANGJE (AVOIDING) CONFLICT STYLE
o  Personi I cili shmang konfliktet synon të injorojë konfliktin dhe jo ta zgjedh atë.
o  Nëse ju shmangni konfliktin ju tregoheni joguximtar dhe jobashkëveprues.Njerëzit shmangin konfliktin duke refuzuar të marrin një qëndrim,duke u tërhequr mentalisht.
o  Situata humbje-humbje rezulton atëherë kur konflikti nuk është zgjidhur
o  Avantazhi në shmangjen e konflikteve është se mund ti mbash lidhjet të cilat do rrezikoheshin nga zgjidhja e konfliktit
Disavantazhi është që konflikti nuk zgjidhet

Shmangje (Avoiding) conflict style-con në konflikt brenda personit I cili e bën këtë zgjedhje,gjithashtu njerëzit synojnë të përfitojnë nga shmangësi.
Disa menaxherë lejojnë puntoret te punojnë dobët vetëm që mos të konfrontohen me ta.Shmangja nuk I largon problemet ajo vetëm sa I keqëson ato.
Sa më gjatë t’i shmangesh konfrontimit me të tjerët aq më I vështirë bëhet konfrontimi.
Kur nuk keni kohë të zgjedhni konfliktin ose kur njerëzit janë të ndjeshëm atëherë zgjidhjen e situatës e bëni më vonë.
Sjellja pasive-agresive e përkeqëson situatën duke iu bërë dëm lidhjeve njerëzore

Accommodating conflict style -Akomodimi I konfliktit synon të zgjedh konfliktin duke i hapur rrugën anës kundërshtuese.kur ju përdorni këtë lloj të menaxhimit të konfliktit ju jeni I paguximshëm mirëpo bashkëveprues.
Ju plotësoni nevojat e të tjerëve dhe nuk kujdeseni për tuajat duke lënë të tjerët të zgjedhin rrugën e tyre.Krijohet situata fitues-humbës.
Ndryshimi në mes të shmangjes së konfliktit dhe akomodimit të tij është se kjo e fundit ju shtyen të bëni gjëra të cilat nuk dëshironi.
Nëse ju dhe një person tjetër punoni bashkë në një projekt dhe ju punoni sipas mënyrës së tij ,edhe pse ju nuk pajtoheni me këtë, ju keni zgjedhur mënyrën e  akomodimit të konfliktit,dhe kështu ju përfundoni duke bërë dicka që nuk dëshironi

Avantazhi në akomodimin e konfliktit është se ju mbani lidhjet me të tjerët duke bërë gjërat sipas mënyrës se tyre.
Disavantazhi në akomodimin e konfliktit është se duke lëshuar rrugë(nënshtruar) mund të bëhet e kundërta nga ajo që keni pasur për qëllim.personi që nënshttrohet mund të ketë një zgjidhje më të mirë.
Përdorimi i vazhdueshëm i këtij lloji të menaxhimit të konfliktit mund të sjell përfitime të mëdha nga ana kundërshtuese.

o  Akomodimi I konfliktit është I përshtatshëm të bëhet atëherë kur:
o  Ju pëlqen roli I ndjekësit(përcjellësit)
o  Ndryshimet për të cilat jeni pajtuar nuk janë të rëndësishme për juve por janë të rëndësishme për personin tjeter.
o  Dëshironi ti mbani lidhjet e rëndësishme mbi cdo gjë
o  Koha e zgjidhjes së konfliktit është e limituar
o  Personi me të cilin jeni në konflikt ushtron forcë

Forcing conflict style-Detyrimi I konfliktit synon ta zgjidh konfliktin duke përdorur sjellje agresive për të zgjedhur rrugën e duhur.
Kur ju përdorni këtë lloj menaxhimi konflikti ju jeni jobashkëveprues dhe agresiv,ju bëni gjithcka për të kënaqur nevojat tuaja dukë shfrytëzuar nevojat e të tjerëve
























1.Sjellja organizative                                                                        7. Accommodating  conflict style
1.Organizational behavior                                                                7.Forcing conflict style
1.Metodat e studimit ne SO
1.Variablat individuale te pa varura
1.Perceptimi I rolit
1.Variablet e varura
1.Sjellja ne pune(kuptimi)
1.Vlerat,vlerat instrumentale,karakteristikat,hierarkie e tyre

2.Qendrimet,karakteristikat,
2.Qendrimet ne mjedisin punonjes
2.Funksionet e qendrimeve
2.Personaliteti
2.Single traits of persolality
2.Kontrolli,optimismi,tendenca per te ndermarr rreziqe
2.Perceptimi

3.Selektimi
3.Frame of reference
3.Pritjet
3.Faktoret e jashtem te percetimi
3.Qendrimet
3.Efekti PYGMALION
3.7 llojet e fuqise
3.Motivimi
3.Te ardhurat e brenshme dhe te jashtme

4.Teoria e pritjes
4.Pritja
4.Instrumentaliteti
4.Valenca
4.Motivimi si funksion I projektimit te punes
4.Puna-burim I motivimit,objektivat dhe karakteristikat e pun
4.Projektimi I puneve
4.Grupi(sjellja ne grup),normat grupore,fazat e formimit te grupit

5.Efekti Asch ne konformizem,marrja e vendimeve ne grup
5.Avantazhet dhe disavantazhet e perdorimit te grupit
Per venodsje
5.Efektiviteti dhe efikasiteti I marrjes se vendimeve ne grup
5.Procesi I marrjes se vendimeve ne grup
5.EKIPI,kur grupi behet ekip
5.KOMUNIKIMI,modelet e tij
5.Politika org,sjellja politike

6.Managing conflict
6.The psychological contract
6.Konfliktet
6.Functional and dysfunctional conflict
6. SHMANGJE (AVOIDING) CONFLICT STYLE




Teoria motivim-higjiene (Herzberg)
o  Faktoret higjiene (politika e kompanise, administrata, paga dhe kushtet e punes)
o  Faktoret motivues (arritjet, mirnjohjet,pergjegjesite dhe perparimi)
Kjo teori niset nga besimi se marredhenia e nje njeriu me punen qe kryen dhe qendrimi ndaj punes mund te percaktojn suksesin dhe deshtimin

Faktoret e higjienes
  1. Politika e kompanise
  2. Administrata
  3. Marredhenjet midis njerezve
  4. Kushtet e punes dhe
  5. Paga
    Kur keta faktore jane te pershtatshem, njerezit nuk jane te paknaqur(Kjo nuk do te thot qe te jene te knaqur)

Te ardhurat si faktore motivues:
o  Te ardhurat jane tersia e shperblimeve qe antaret marrin per punen qe bejne ne organizate.
o  Jane perforcues pozitive qe nxisin sjellje te orientuara nga realizimi I detyrave te punes.

TEORIA E PRITJES
Thelbi I saj qendron ne ate qe njerzit jane te motivuar per te punuar kur presin te arrijne gjerat qe duan nga puna(element kyq eshte perceptimi)
o  Eshte teori e Victor Vroom dhe Porter-it (Forca e nje qellimi per te vepruar ne nje menyre te caktuar, varet nga fuqia  e besimit se ky veprim do te shoqerohet me nje rezultat

No comments: