Tatimi mbi vlerën e shtuar
Objekti i taturjes në Tatimin mbi Vleren e Shtuar
TVSH
duhet të ngarkohet ne :
1. Furnizimin e mallrave dhe shërbimeve të bëra
për konsideratë brenda territorit të
Kosovës nga personi i tatueshëm që vepron si i tillë,
2. Importimin
e mallrave në Kosovë.
3.
TVSH në importime duhet të ngarkohet dhe të bëhet e pagueshme në pajtueshmëri
me rregullimet për detyrimet doganore.
Obliguesit tatimore
1. Person
i tatueshëm është cilido person fizik ose juridik i cili është i detyruar të
regjistrohet për TVSH. Një person është i detyruar për t’u regjistruar për
TVSH, kur personi në mënyrë të pavarur kryen aktivitetet ekomomik në mënyrë të
rregullt apo të parregullt në Republikën e Kosovës, në pajtim me nenin 4 të
Ligjit dhe qarkullimi i të cilit ( duke përfshirë edhe qarkullimin e
furnizimeve të liruara të TVSH-së) në tërësi për 12 muajt e kaluar, e tejkalon
pragun prej 50.000 euro. Në muajin kur tejkalohet pragu llogaritet për periudhë
dymbëdhjetë mujore (12) të llogaritjes.
Shembull, nëse një person në 12 muajt e fundit
ka pas qarkullim 49 000 euro dhe njëherit ka kryer furnizimin e fundit në vlerë
prej 3 000 euro, pjesa e tatueshme e furnizimit të fundit do të jetë vetëm
vlera që ka tejkaluar furnizimet e përgjithshme prej 50 000 euro që në këtë
rast është shuma 2 000 euro.
2. Personi
i tatueshëm duhet të ketë numrin fiskal të lëshuar nga ATK, i cili do ti
paraprijë regjistrimit për TVSH.
3. Personi
i tatueshëm që është i detyruar të regjistrohet por që ende nuk është
regjistruar për TVSH duhet të dërgoi aplikacionin për regjistrim në Zyrën e
Shërbimeve për Tatimpagues në Regjionin përkatës, brenda 15 ditëve kalendarike
pasi që të konsiderohet të jetë person i tatueshëm.
4.
Pragu i përmendur në paragrafin 1 të këtij neni nuk vlen për personat që nuk
janë të themeluar në Kosovë. Personat e tillë janë të detyruar të regjistrohen
për TVSH në Kosovë në qofte se ata kryejnë furnizime në Kosovë dhe duhet të
emërojnë një përfaqësues tatimor Personi i tatueshëm duhet të regjistrohet në
emrin e tij dhe në emrin e përfaqësuesit tatimor përpara se të kryej ndonjë
furnizim duke e pasur vendin e furnizimit në Kosovë.
5. Përjashton nga TVSH personat e
punësuar apo personat tjerë, me sa ata janë të lidhur me punëdhënës nëpërmes të
kontratës së punësimit ose me ndonjë detyrim tjetër ligjor që krijon marrëdhënien
punëdhënës i punësuar dhe ka të bëjë me kushtet e punës, pagesën dhe përgjegjësitë
e punëdhënësit.
6. Autoritetet
e nivelit qendror dhe lokal dhe organet tjera të rregulluara me ligj, nuk duhet
të konsiderohen si persona të tatueshëm në lidhje me aktivitetet ose
transaksionet në të cilat angazhohen si autoritete publike, edhe atëherë kur
mbledhin tagra, taksa, kontribute ose pagesa në lidhje me ato aktivitete ose me
ato transaksione.
Mirëpo
kur ato angazhohen në aktivitetet ose transaksionet e përkufizuara në Aneksin 1
të këtij ligji, në lidhje me këto aktivitete ose me këto transaksione ato duhet
të konsiderohen si persona të tatueshëm, me kusht që këto aktivitete të mos
zhvillohen në shkallë shumë të ulët sa që të jenë të papërfillshme, ose nëse
zhvillohen nga personat juridik apo fizik, ku personat e tillë nuk do të ishin
të obliguar të regjistrohen për qëllime të TVSH-së, sikur që është referuar në
nenin 6 të këtij ligji.
4.
Organet e organizatave Ndërkombëtare, Shtetet e huaja dhe agjencionet e tyre
nuk duhet të konsiderohen si persona të
tatueshëm në lidhje me aktivitetet ose transaksionet e ngjashme apo identike me ato të përmendura
në paragrafin 3 të këtij neni, edhe nëse ato pranojnë pagesa në lidhje me ato
aktivitete. Mirëpo agjencionet e shteteve të huaja duhet të konsiderohen si persona të tatueshëm në lidhje me ato aktivitete ose transaksione kur trajtimi i
tyre në shtetin e tyre mundë të qonte në konsiderimin e këtyre aktiviteteve sikur janë zhvilluar nga personi
i tatueshëm.
Certifikata për import dhe eksport
Personat
të cilët dëshirojnë të përfshihen në veprimtari të import/eksportit, kërkohet
të marrin një certifikatë import/eksporti para se të ndërmarrin ndonjë
aktivitet importi apo eksporti nëse ata:
1. Importojnë
mallra në Kosovë, nëse personi nuk është i regjistruar për TVSH,
2. Eksportojnë
mallra nga Kosova, nëse personi nuk eshte i regjistruar për TVSH,
Dispozitat e përgjithshme lidhur me kërkesën për tu regjistruar
dhe për të lëshuar Certifikatën e regjistrimit
- Çdo person që i përmbush të
gjitha kushtet e përkufizimit mbi personin e tatueshëm të referuar në
nenin 4 të këtij Ligji, kërkohet që të regjistrohet për TVSH, nga momenti
kur
- furnizimet totale deri në
periudhën e dymbëdhjetë (12) muajve të fundit e tejkalon pragun prej
pesëdhjetëmijë (50,000) €. Llogaritja e periudhës dymbëdhjetë (12) mujore,
fillon nga muaji në të cilin është tejkaluar pragu. Vetëm pjesa e
furnizimit e cila rezulton në tejkalimin e pragut do të merret parasysh
për qëllime të TVSH-së.
2. Kur personi të jetë regjistruar për qëllime të TVSH-së, ATK
duhet t’i lëshoj atij personi të tatueshëm certifikatën e regjistrimit e cila
përmban emrin, numrin e tij fiskal dhe numrin
3. Personi fizik që zhvillon aktivitet ekonomik të njëjtë apo të
ndryshëm dhe ka disa vende të aktivitetit ekonomik brenda Kosovës, për qëllime
të këtij Ligji duhet të identifikohet përmes një numri individual dhe unik të
regjistrimit për TVSH.
5.
Siç është paraparë me nenin 6 paragrafi 5 i Ligjit, personat jo rezident të
cilët do të zhvillojnë aktivitet ekonomik në Kosovë, nuk i nënshtrohen
rregullave dhe procedurave që kanë të bëjnë me pragun regjistrim në TVSH, por do të konsiderohen si
persona të tatueshëm që nga momenti i fillimit të aktivitetit të tij ekonomik
në Kosovë dhe janë të obliguar të regjistrohen me një përfaqësues tatimor
përpara se t’i kryejnë furnizimet në Kosovë, përveç rasteve kur pranuesi është
i detyruar të paguajë TVSH-në mbi furnizimet
në
pajtim me nënparagrafët 1.2, 1.3, 1.4 të nenit 52 të Ligjit.
Regjistrimi i Personave në TVSH nga ATK, kur Personi nuk bën Kërkesë për Regjistrim
1.
Çdo person i cili ka plotësuar kriteret e nenit 6 të ligjit, dhe nuk është
regjistruar për TVSH, do të regjistrohet në mënyrë të detyrueshme nga ATK me
efekt retroaktiv nga data kur regjistrimi i tillë është kërkuar siç është
përcaktuar në nenin 7 të Ligjit, dhe ATK-ja do të lëshoj Certifikatën e
Regjistrimit për TVSH. Nëse ATK-ja e zbulon më vonë se personi i tatueshëm
është dashur të regjistrohet me një datë
të mëparshme, ai duhet të paguaj TVSH-në për furnizimet që ai i ka bërë nga
data e mëparshme.
Regjistrimi vullnetar
1. Çdo person që i plotëson kushtet e referuara në nenit 4 të
këtij Ligji, por që nuk i plotësojnë kërkesat për regjistrim të referuara në
nenin 6 të këtij ligji, e ka të drejtën që të zgjedh për tu regjistruar dhe për
këtë duhet të njoftojë ATK-në.
Shembull:
Nëse një tatimpagues
regjistrohet si deklarues vullnetar për TVSh ,meqenëse qarkullimi i ti është me
i vogël se pragu 50.000€ gjithsesi duhet te deklaroje deklaratën mujore nga periudha
kur është regjistruar si deklarues vullnetare, pra tatimpaguesi duhet te
deklaroje dhe te paguaj TVSh-në për çdo furnizim të kryer nga ai, pas datës së
regjistrimit.
4. Çdo person i tatueshëm
nëse nuk ka furnizime apo blerje brenda një periudhe, tatimpaguesi duhet të deklaroje deklaratën e tij me zero.
Çregjistrimi
1. Çdo person i tatueshëm
i regjistruar, mund të kërkojë nga ATK, që të anulojnë regjistrimin e tij për
qëllime të TVSH-së nëse furnizimet totale gjatë 12 muajve të fundit kanë qenë
nën pragun e referuar në nenin 6 të këtij Ligji. Çregjistrimi hyn në fuqi dymbëdhjetë
(12) muaj pas datës së paraqitjes së kërkesës.
2. Çdo person i tatueshëm
i regjistruar, është i obliguar që të kërkojë çregjistrimin nga momenti i
pushimit të aktivitetit të tij. Ai duhet të njoftojë ATK-në brenda
pesëmbëdhjetë (15) ditësh nga momenti i pushimit të aktivitetit. Çregjistrimi
hyn në fuqi duke filluar prej datës së pushimit të aktivitetit.
3. ATK mund të bëjë
çregjistrimin e personit të tatueshëm të regjistruar për qëllime të TVSH-së,
kur personi i tillë nuk i përmbushë dispozitat e këtij Ligji. ATK duhet ta
njoftoj personin me vendimin dhe të ofroj arsyet në lidhje me vendimin.
TRANSAKSIONET E TATUESHME
Furnizimi i mallrave
1. Furnizimi i mallrave
nënkupton transferin e të drejtës për të disponuar me pasuri materiale si
pronar.
2. Përveç transaksioneve
që i referohen paragrafit 1 të këtij neni, secila nga këto si në vijim duhet të
konsiderohet si furnizim i mallrave:
- Transferi
i pronësisë së pasurisë kundrejt pagesës së kompensimit:
- me
urdhrin e bërë nga autoriteti publik;
- në
emër të autoritetit publik; ose
- bazuar
në dispozitat e Ligjit.
Dorëzimi aktual i
mallrave sipas kontratës për qira për një periudhë të caktuar, ose për shitjen
e mallrave me kushtet e shtyrjes, e cila e parasheh që në kursi normal te rasteve
pronësia duhet të kalojë më së voni me pagesën e këstit të fundit;
-
Transferi i mallrave sipas kontratës, nën të cilën duhet të
paguhet provizioni në blerje apo shitje.
-
Dorëzimi i punëve të caktuara të ndërtimit si furnizim i mallrave
sikur që do të definohet me akt
nënligjor të nxjerrë nga Ministri i Ministrisë së Ekonomisë dhe Financave.
Si pasuri të prekshme trajtohen si në vijim:
-
Rryma elektrike, gazi, nxemja, ftohja dhe të ngjashme;
-
Të drejtat in rem që ia janë dhënë mbajtësit, të drejtën e
shfrytëzimit të pasurisë së palujatëshme dhe aksioneve në lidhje me
pasurinë e palujatëshme i cili i jep këtij
mbajtësi të drejtën e pronësisë ose posedimit të pasurisë së paluajtshme
apo një pjese të saj.
Aplikimi i mallrave të
biznesit për nevoja jo–biznesore
1. Shfrytëzimi i mallrave
nga personi i tatueshëm që janë pjesë e mjeteve të biznesit të tij, për
shfrytëzim privat ose për personelin e tij apo disponimi me to i lirë nga
ngarkimi ose më në përgjithësi shfrytëzimi i tyre për nevoja të tjera nga ato të
biznesit, duhet të trajtohet si furnizim i mallrave për konsideratë, ku TVSH
është plotësisht ose pjesërisht e zbritshme në këto mallra apo në pjesët e tyre
përbërëse.
2. Shfrytëzimi i mallrave
për biznes si mostra apo dhurata me vlerë të vogël nuk duhet të trajtohet si
furnizim i mallrave për konsideratë.
Furnizimi i shërbimeve
1. Furnizimi i shërbimeve
nënkupton çdo transaksion i cili nuk e përbën furnizimin e mallrave.
2. Furnizimi i
shërbimeve, në mes tjerash, mund të përbëhet prej njërit nga transaksionet si
në vijim:
- dhënia e pasurisë jo materiale, pavarësisht
se a i nënshtrohet dokumentit të krijimit
të titullit të pronësisë;
- obligimi që të përmbahet nga një veprim, ose
të tolerohet një veprim apo situatë;
- kryerja e shërbimeve në varësi:
- me urdhrin e bërë nga
autoriteti publik;
- në emër të autoritetit
publik; ose
- bazuar në dispozitat e
Ligjeve të Kosovës.
3. Furnizimi me shërbime te kanalizimit,
mbledhjes se mbeturinave dhe dheut për
një kundërshpërblim nga ana e
organeve komunale ose publike
MOMENTI I LINDJES SË
DETYRIMIT DHE NGARKIMI ME
TVSH
Momenti i lindjes se
detyrimit dhe ngarkimi me TVSH për furnizimet e mallrave dhe shërbimeve ( neni
22 Ligji Nr. 03/L-146)
1. Momenti i lindjes së dertyrimit për të ngarkuar TVSHnë
është momenti kur ndodh furnizimi i mallit apo shërbimit. TVSH bëhet e
ngarkueshme varësisht se cili nga tri momentet ndodh i pari:
1.1. Furnizim i mallit apo shërbimit,
1.2. Lëshimi i faturës në lidhje me furnizimin e mallit apo
shërbimit, ose
1.3. Pranimi i pagesës në avanc/paradhënje, para se të ketë ndodh
furniizimi i
mallit apo shërbimit.
Momenti i lindjes se detyrimit dhe ngarkimi me TVSH për importimin
e mallrave
- Rregulla e përgjithshme:
Momenti i lindjes se detyrimit ndodhë dhe TVSH duhet të bëhet e
ngarkueshme kur të importohen mallrat.
2. Rregullat speciale:
2.1. Mallrat që hyjnë në Kosovë, të cilat nuk janë në qarkullim të
lirë dhe vendosen nën njërën nga
aranzhimet
ose situatat e referuara në nenin 35 të këtij Ligji, procedurat kalimtare të
doganës, nën
aranzhimet e përkohshme të importimit me lirim
total nga obligimet e importit, ose nën aranzhimet
kalimtare të jashtme,
momenti i lindjes se detyrimit ndodhë dhe TVSH do të bëhet e ngarkueshme
vetëm kur mallrat
pushojnë të jenë të mbuluara nga këto aranzhime apo situata;
2.2. Kur mallrat e importuara i nënshtrohen detyrimeve doganore,
duhet të ndodhë momenti i lindjes se
detyrimit dhe TVSH do
të bëhet e ngarkueshme;
2.3. Dispozitat në fuqi që
rregullojnë Detyrimet Doganore aplikohen lidhur me
momentin
e ngarkimit dhe momentin kur TVSH bëhet e ngarkueshme për mallrat e
importuara të cilat
nuk i nënshtrohen detyrimeve doganore në Kosovë
KREU VI - SHUMA E TATUESHME
Shuma e tatueshme për furnizimin e mallrave dhe shërbimeve
1. Rregulla e
përgjithshme:
1.1. Në lidhje me furnizimin e mallrave dhe shërbimeve, shuma e tatueshme duhet të përfshijë çdo gjë
që
përbën konsideratën e
marrë ose që do të merret nga furnizuesi, në kthim për furnizimin nga
konsumatori apo pala
e tretë, duke përfshirë këtu subvencionet e lidhura direkt me çmimin e
furnizimit;
1.2. Nëse furnizimi është për konsideratë në para, vlera e tij
duhet të merret si
shuma e barabartë me
konsideratë;
1.3. Nëse furnizimi bëhet për konsideratë që nuk përbëhet nga
paratë, ose që nuk
përbëhet plotësisht
nga paratë, vlera e tij duhet të merret sipas vlerës së hapur të tregut për furnizimin.
Vlera e hapur e tregut” nënkupton shumën e plotë që duhet ta paguaj
konsumatori në shkallën e njëjtë të tregut në të cilin ndodh furnizimi i
mallrave dhe shërbimeve, nën kushtet e konkurrencës së barabartë, për
furnizuesin nën mbizotërimin e tregut brenda Kosovës ku është bërë furnizimi,
në mënyrë që të marr mallrat ose shërbimet në fjalë në atë moment.
3. Kur nuk mundë të sigurohet krahasimi për furnizimin e mallrave
dhe shërbimeve, “vlera e hapur e tregut” nënkupton si në vijim:
3.1. në lidhje
me mallrat, një shumë që nuk është më e vogël se çmimi i blerjes
së mallrave
ose të mallrave të ngjashme, ose në mungesë të çmimit të blerjes,
çmimi i kostos I përcaktuar në
kohën e furnizimit;
3.2. në lidhje
me shërbimet, një shumë që nuk është më e vogël se kostoja e plotë
e
personit të tatueshëm që e ofron atë shërbim.
Shuma e tatueshme
përfshinë faktorët si në vijim:
4.1. Tatimet,
detyrimet, taksat dhe komisionet, duke përjashtuar TVSH-në;
4.2. Shpenzimet e
rastësishme jo të rregullta si ato të komisioneve, paketimit,
transportimit dhe shpenzimeve të sigurimit, të
ngarkuara nga furnizuesi për
konsumatorin;
4.3. Për nevoja të
nën-paragrafit 4.2 të këtij neni, shpenzimet jo të rregullta mundë
të mbulohen me
marrëveshje të veçantë.
5. Shpenzimet e paketimeve të kthyeshme janë
përjashtuar nga shuma e tatueshme
mirëpo kjo shumë duhet të korrigjohet nëse
paketimi nuk është kthyer.
Shuma e tatueshme nuk
duhet të përfshijë faktorët si në vijim:
6.1. Uljet e çmimit
nëpërmes të zbritjes së pagesave të hershme,
6.2. Zbritjet
e çmimit dhe rabatet e dhëna për konsumatorët dhe të marra prej tyre
në kohën e furnizimit,
6.3. Shumat e pranuara
nga personat e tatueshëm prej konsumatorit, si ripagesa e
shpenzimeve të paraqitura në emrin dhe
në interesin e konsumatorit, dhe të
regjistruara në llogarinë e tij të përkohshme.
KREU VIII - LIRIMET PA TË
DREJTËN E ZBRITJES SË TVSH-SË SË
ZBRITSHME
Lirimet për aktivitetet e caktuara me interes publik ( neni 27)
1. Shërbimet spitalore dhe kujdesi mjekësor. Duhet të lidhet me
shërbimet e mbrojtjes,
mirëmbajtjes ose
shërimit të shëndetit. Lirimi gjithashtu duhet të lidhet me akomodimin, kujdesin
dhe
ushqimin e pacientëve , dhe
furnizimet tjera që lidhen ngushtë me furnizimet e liruara .
2 Shërbimet spitalore dhe të kujdesit mjekësor janë të liruara
vetëm kur këto shërbime kryhen nga
një person i cili është i autorizuar për
ofrimin e shërbimeve shëndetësore dhe mjekësore në
Kosovë.
3. Kur furnizimi kryhet nga institucionet private shendetesore të
cilat janë të licencuara nga
organet kompetente të Kosoves , është kusht që
çmimet e ngarkuara nga furnizuesi i tillë të jenë
të krahasueshme me çmimet që ngarkohen nga
organet që administrohen me Ligj të Kosovës .
4. Shërbimet e mirëqenies dhe sigurimit social. Lirimi tatimor që
i referohet shërbimeve që lidhen
me mirëqenien dhe punën e sigurimit social siç mund të jenë furnizimet e bëra nga
infermieria,
qendrat e kujdesit ditor, shtëpitë e pleqve dhe të ngjashme kur ato furnizohen nga
autoritetet
kompetente të Kosovës ose nga ndonjë organ
tjetër që njihet si autoritet kompetent i Kosovës.
5. Kur furnizimi bëhet nga dikush tjetër e jo nga autoritetet
kompetente të Kosovës, është kusht
që
çmimet që ngarkohen nga një furnizues i tillë të jenë të krahasueshme me çmimet
që
ngarkohen
nga Autoritetet Kompetente të Kosovës. Si çmime krahasuese normalisht do të
konsiderohen
çmimet që nuk i tejkalojnë çmimet që ngarkohen nga autoritetet që
rregullohen me Ligj të Kosovës dhe që nuk janë
më të larta 30 përqind.
8.Furnizimi i mallrave dhe shërbimeve që lidhen drejtpërdrejtë me
shërbimet e referuara në
paragrafin 1 të këtij
neni siç është dërgimi i ushqimit, pijeve medikamenteve dhe të ngjashme
gjithashtu duhet të
lirohen kur ato furnizohen nga furnizuesi që bënë shërbime të liruara.
9. Shërbimet e edukimit. Lirimet nga TVSH-ja për shërbimet e
edukimit lidhen me dispozitat në
vijim:
9.1. Edukimi i fëmijëve , të rinjve , edukimi universitar,
trajnimi profesional ose ritrajnimi, nese
këto sherbime ofrohen
, por që janë të akredituara nga instutucionet kompetente të Kosoves;
9.2.Furnizimet e shërbimeve të përmendura në paragrafin 1 i keti
neni ,janë gjithashtu të liruara
kur furnizohen nga
organizatat tjera që njihen nga autoritetet kompetente të Kosovës që
posedojnë qëllim apo
aktivitet të ngjajshme kur çmimet që ngarkohen janë te krahasueshme
me
çmimet që ngarkohen nga organet që rregullohen me Ligj të Kosovës. Si
çmime
krahasuese normalisht do të konsiderohen
çmimet që nuk I tejkalojnë çmimet që ngarkohen
nga organet që rregullohen me Ligj të Kosovës
dhe nuk janë më të larta se 30 përqind;
9.3. Akomodimi dhe ushqimi i nxënësve dhe studentëve në objektet
shkollore dhe në shtëpitë e
nxënësve dhe
studentëve ose të institucioneve të ngjashme po ashtu janë të liruara nga
TVSH-ja kur këto
ofrohen nga furnizuesi që ofron shërbime të liruara të edukimit. Të liruara
janë gjithashtu
furnizimet tjera të mallrave ose shërbimeve të cilat janë të lidhura ngushtë me
shërbimet e edukimit
që janë furnizime të liruara kur ato furnizohen ofrohen nga një ofrues që
ofron shërbime të
edukimit që janë furnizime të liruara.
Lirimet për Aktivitete Tjera
( neni
28)
1.1. Transaksionet e sigurimit dhe risigurimit, duke përfshirë
shërbimet e lidhura të bëra nga brokerat
e
sigurimit dhe
agjentët e sigurimit;
1.2. Dhënia dhe negocimi i kredisë dhe menaxhimi i kredisë nga
personat që e ofrojnë atë;
1.3. Negocimi, ose çdo tregtim në garancionet e kredisë ose ndonjë
siguri tjetër për para dhe menaxhimi
i
garancioneve të
kredisë nga personi i cili e ofron kredinë;
1.4. Transaksionet, duke përfshirë negocimet dhe depozitat
përkatëse, llogaritë rrjedhëse, pagesat,
transferet, borxhet,
çeqet dhe instrumentet tjera të
negociushme, mirëpo duke përjashtuar mbledhjen e
borxheve;
1.5. Transaksionet, përfshirë këtu negocimet, dhe valutat
përkatëse, bankënotat dhe parat metalike të
shfrytëzuara si
tender ligjor, me përjashtim të artikujve të
koleksionistëve.
1.6. transaksionet, përfshirë këtu negocimet mirëpo duke mos
përfshirë menaxhimin dhe ruajtjen, në
aksione, interesin në
kompanitë apo asociacionet ose premtimet
e pa garantuara të pagesave dhe letrat
tjera me vlerë,
mirëpo duke përjashtuar dokumentet që i
japin titullin mallrave, dhe të drejtat dhe letrat
me vlerë të referuara
në nën-paragrafin 2 të paragrafit 4 te nenit 10 të këtij Ligji;
1.7. Menaxhimi i fondeve investuese speciale sikur që përkufizohen
nga Autoritetet kompetente të
Kosovës;
1.8. Furnizimi i pullave postare me vlerë nominale, të vlefshme
për shfrytëzim për
shërbime postare
brenda Kosovës, pullave fiskale dhe pullave tjera të ngjashme;
1.9. Bastet, lotaritë dhe format tjera të lojërave të fatit, varësisht
nga kushtet dhe
kufizimet e
parashtruara nga Autoritetet kompetente të Kosovës;
1.10. Furnizimi i tokës, tokës në të cilën qëndron ndërtesa apo
shtëpia;
1.11. Furnizimi i shtëpive, banesave ose akomodimeve tjera, të
shfrytëzuara për
qëllime relevante të banimit;
1.12. Lizingu ose dhënia me qira e pasurisë së patundshme
3. Lirimet speciale të bëra për Religjionet e titulluara të
Kosovës në pajtueshmëri me Ligjin
Nr. 02/L-31 mbi Liritë
Fetare në Kosovë dhe ligjet e tjera të zbatueshme
Organizatat fetare që pranojnë furnizime të
liruara ose që bëjnë importe të liruara ,duhet të mbajnë
shënimet dhe librat ,dorëzimi i pasqyrave
vjetore do të zbatohen konform Ligjit mbi Procedurat e
Administrates Tatimore
2004/48
LIRIMET NË IMPORTIM DHE
LIRIMET TJERA SPECIALE LIDHUR ME IMPORTIMIN
- Lirimet në importim (
neni 29)
Nga TVSH duhet të lirohen si në vijim:
1.1. Lëshimi i mallrave për qarkullim të lirë, nëse furnizimi i
mallrave të tilla është
bërë në territorin e
Kosovës nga personi i tatueshëm ku në të gjitha rrethanat është i liruar
nga TVSH;
1.2. Mallrat e
ri-importuara në kushte të pandryshuara nga personi i cili i ka
eksportuar
mallrat, me kusht që këto mallra të jenë të liruara nga detyrimet doganore
në pajtueshmëri
me Legjislacionin Doganor;
1.3. Mallrat e importuara
të liruara nga detyrimet doganore dhe te destinuara për:
- Shfrytëzim zyrtar nga
zyrat diplomatike dhe konsullore dhe misionet speciale të akredituara në Kosovë. Për zyrat konsullore të drejtuara nga zyrtarët
konsullor të nderit në pajtueshmëri me këtë nënpikë duhet të zbatohet një lirim vetëm në
mallrat e dërguara nga shteti dërgues, në përjashtim nga mjetet e transportit,
me kusht që Ministria përgjegjëse për Marrëdhënie me jashtë të lëshoj aprovim për këto mallra;
- Shfrytëzim zyrtar nga
organizatat ndërkombëtare, nëse këto janë parashtruar në traktatet marrëveshjet
ndërkombëtare të cilat zbatohen në Kosovë;
- Shfrytëzim personal nga
personeli i huaj i misioneve special diplomatike dhe konsullore të akredituara
në Kosovë, duke përfshirë këtu edhe anëtarët e tyre të familjes;
- Shfrytëzim personal nga
personeli i huaj i organizatave ndërkombëtare, duke përfshirë këtu edhe anëtarët e tyre të familjes,
nëse kjo është parashtruar në traktatet
ndërkombëtare të cilat zbatohen në Kosovë;
- Forcat e Armatosura të
Organizatës së Traktatit të Atlantikut Veri dhe KFOR-in, për shfrytëzim nga ana e forcave
të tilla ose personelit të huaj civil që i shoqëron ata ose për furnizimin e
mensave ose klubeve të tyre;
- Shfrytëzim personal nga
stafi i huaj i kontraktorëve të organizatave ndërkombëtare të qeverive të huaja
dhe organizatave të tyre, duke përfshirë anëtarët e tyre të familjes nëse kjo
është parashtruar në marrëveshjet bilaterale të cilat i kushtohen Kosovës.
1.4. Lirimet në 1.3.3 dhe
1.3.4 të këtij neni nuk duhet të ushtrohen nga qytetarët e Kosovës ose
qytetarët e huaj me adresë të përhershme në Kosovë. Lirimet sipas kësaj pike duhet të zbatohen duke u bazuar në
certifikatat e lëshuara nga Ministria për punë të jashtme. Mallrat e liruara nga TVSH në
pajtueshmëri me këtë nënparagraf nuk
duhet të tjetërsohen. Ato mundë të tjetërsohen vetëm me kusht që të paguhet TVSH, ose pas përfundimit të periudhës tri
vjeçare nga dita e importit të mallrave.
KREU XIII - ZBRITJET
E drejta për të zbritur
TVSH-në ( neni 36)
1. E drejta për të zbritur TVSH-në e zbritshme duhet të lindë në
kohën kur TVSH bëhet e ngarkueshme. Personi i tatueshëm nuk mund të zbres
TVSH-në e zbritshme para periudhës tatimore në të cilën
ai i ka pranuar faturat për mallrat apo shërbimet e furnizuara për të, ose në
të cilën ai ka pranuar deklaratën e
doganës për mallrat e importuara.
2. Përveç nëse është përcaktuar ndryshe me këtë Ligj, personi i
tatueshëm mundë të zbres nga obligimet e tij të
TVSH-së, obligimin e TVSH-së apo TVSH-në e paguar në lidhje me blerjet e mallrave
dhe shërbimeve këtu e tutje: TVSH e zbritshme, me
kusht që ai të ketë shfrytëzuar apo do të shfrytëzojë ato mallra
ose shërbime për qëllime të transaksioneve të tij të tatueshme:
- Obligimi i TVSH-së së zbritshme ose të paguar brenda territorit
të Kosovës në lidhje me mallrat apo shërbimet e furnizuara ose që do të
furnizohen për të nga personi tjetër i tatueshëm;
- Obligimi i TVSH-së së
zbritshme ose TVSH e paguar brenda territorit të Kosovës në lidhje me
importimin e mallrave; obligimi i TVSH-së së zbritshme në pajtueshmëri me paragrafin 1 te nenit të nenit 12 dhe nenit 16
të këtij Ligji.
3. Përveç zbritjeve të
referuara në paragrafin 2 te këtij neni, çdo person i tatueshëm gjithashtu duhet të ketë të drejtën që të
zbres TVSH-në e zbritshme të referuar këtu
përderisa mallrat dhe shërbimet shfrytëzohen për qëllimet si në vijim:
- Transaksionet e lidhura me aktivitetin nga paragrafi 1 i nenit 4
të këtij Ligji dhe të zhvilluara jashtë
Kosovës, në të cilat ai tatim është obligim apo është paguar, në lidhje me të cilën TVSh do të jetë e
zbritshme nëse janë zhvilluar jashtë Kosovës;
- Transaksionet të cilat janë të liruara sipas Kapitullit 10
(Lirimet pë eksportime), Kapitullit 11
(Lirimet lidhur me transportin ndërkombëtar) dhe Kapitullit 12 (Lirimet lidhur
me transaksionet e trajtuara si eksporte, furnizimet e shërbimeve nga ndërmjetësuesit dhe lirimet lidhur me Doganën
dhe aranzhimet e ngjashme) të këtij Ligji,
- Cilido nga transaksionet e liruara në pajtueshmëri me
nën-paragrafet 1 deri 6 të paragrafit 1
të nenit 28 të këtij Ligji, nëse konsumatori është i vendosur jashtë Kosovës ose
nëse ato transaksione janë të lidhura direkt me mallrat me destinim për eksport
për në vendin jashtë Kosovës.
4. Për mallrat dhe
shërbimet e shfrytëzuara ose që do të shfrytëzohen nga një person i tatueshëm,
që të dyja për transaksionet e mbuluara nga paragrafi 2 dhe3 të nenit 36 këtij ligji,
për të cilat mundë të zbritet TVSH dhe për transaksionet për të cilat TVSH nuk
duhet të zbritet, mundë të zbritet
vetëm ajo pjesë e TVSH-së që i atribuohet transaksionit të parë.
Pjesa e TVSH-së së zbritshme duhet të përcaktohet në pajtueshmëri
me Nenin 39 të këtij Ligji për të gjitha transaksionet e zhvilluara nga personi
i tatueshëm.
5. Personi i tatueshëm
nuk duhet të zbret TVSH-në e zbritshme në:
5.1. Jahtet dhe barkat me destinim për sport dhe rekreacion, aeroplanin
privat, veturat dhe motoçikletat e
shfrytëzuara për qëllime jo biznesore, derivatet dhe lubrifikantët dhe pjesët
rezervë dhe shërbimet të lidhura me këto, ndryshe nga anijet ose automjetet e
shfrytëzuara për lizing dhe për dhënie
me qira, për rishitje dhe automjetet e shfrytëzuara në shkollat për vozitje për
ofrimin e programit të trajnimit për
vozitës në pajtueshmëri me rregulloret në fuqi, automjetet e kombinuara për të zhvilluar një aktivitet të linjës publike dhe
linjës speciale të transportit. Nëse automjeti nuk është shfrytëzuar
ekskluzivisht për zhvillimin e një aktiviteti për transport publik dhe për
linjë speciale të transportit, personi
I tatueshëm mundë të kërkojë zbritje të TVSH-se vetëm për pjesën që lidhet me zhvillimin e këtij aktiviteti;
5.2. Shpenzimet totale të blerjes dhe shpenzimet rrjedhëse lidhur
me veturat e shfrytëzuara edhe për qëllime personale edhe për qëllime biznesi.
Në këto raste e drejta për të zbritur TVSH-në e zbritshme lejohet më së shumti
vetëm deri në 50%.
5.3. Shpenzimet e përfaqësimit përfshijnë vetëm shpenzimet për
mikpritje dhe zbavitje gjatë kontakteve shoqërore dhe të biznesit, shpenzimet e
ushqimit – duke përfshirë edhe pijet dhe shpenzimet e akomodimit, duke bërë përjashtim për ato
shpenzime të cilat janë bërë për personelin e ngarkuar me furnizimin e mallrave dhe shërbimeve;
Ushtrimi i së drejtës për
zbritje
(Neni 37 )
1. E drejta për zbritje lind në kohën kur tatimi i zbritshëm bëhet
i ngarkueshëm.
2. Për të ushtruar të drejtën e tij për zbritje të TVSh-se së
zbritshme, personi i tatueshëm
duhet që së paku:
2.1. në lidhje me të gjitha zbritjet e referuara në kreun e 13 të
mbajë një faturë ose
një dokument që
shërben si faturë në pajtueshmëri me kreun 15 të këtij Ligji. në lidhje me zbritjet
sipas nën-paragrafit 2.2 të nenit 36 të
këtij ligji të ketë një dokument importi “Dokumenti Unik Doganor - DUD” në të cilin ai është i cekur si pranues i
dërgesës apo importues dhe i cili e cek shumën ose mundëson llogaritjet e
obligimit tatimor,
Mënyra e ushtrimit të së
drejtës për të zbritur TVSH-në e zbritshme
(Neni
38 )
1. Personat e tatueshëm bëjnë zbritjen duke zbritur nga shuma
totale e obligimit të TVSHsë për një periudhë
të caktuar tatimore, shumën totale të TVSH-së në lidhje me të cilën gjatë së
njëjtës periudhë ka lindur e drejta për
ta zbritur në pajtueshmëri me paragrafin 1 te nenit 37 të këtij Ligji.
2. Nëse personi i tatueshëm nuk e zbret TVSH-në e tij të zbritshme
në këtë periudhë tatimore, ai mundë ta zbres
këtë shumë të TVSH-së së zbritshme në çdo kohë pas kësaj periudhe tatimore,
mirëpo jo më vonë se në periudhën e fundit tatimore të vitit
kalendarik që vijon pas vitit në të cilin ai e ka pasur të drejtën që të zbres TVSH-në e zbritshme.
3. Nëse personi i tatueshëm pranon një faturë që tregon TVSH-në
nga personi i cili nuk ka të drejtë që të kërkojë TVSH-në sipas këtij Ligji, ai
nuk duhet të zbres TVSH-në e paraqitur si TVSH të zbritshme, pavarësisht nga ajo se ai e ka paguar atë
TVSH.
4. Nëse një person i tatueshëm pranon një faturë që tregon një
shumë të TVSH-së e cila e tejkalon shumën e TVSH-së e cila është dashur të
ngarkohet sipas këtij Ligji, personi i tatueshëm nuk duhet të zbres shumën e
tepërt si TVSH të zbritshme, edhe nëse është
paguar ajo TVSH.
Kërkesat për rimbursim të
TVSH-së
1. Personi i tatueshëm mund të bartë kreditin e tepërt të TVSH-së
në periudhën tatimore vijuese apo mund të dorëzojë kërkesën për rimbursim të TVSH-së,
kur për një periudhë tatimore e cila
është periudha e fundit tatimore e
tremujorit të vitit kalendarik, deklarata e TVSH-së e personit të tatueshëm
pasqyron një shumë të zbritjeve e cila e
tejkalon shumën e obligimit të TVSH-së. Krediti i tepërt i bartur i TVSH-së mund të zbatohet kundrejt detyrimeve të
TVSH-së në periudhat tatimore pasuese.
Kërkesat për rimbursim të
TVSH-së:
( Neni 40)
2.1. Personi i tatueshëm mund të kërkojë rimbursimin e TVSH-së
nëse në fund te secilit tremujor kalendarik
shuma e kreditit të TVSH-së tejkalon shumën prej 5,000 euro dhe me kusht që
personi i tatueshëm të ketë qenë në
gjendje kreditimi në fund të secilës periudhë
tatimore të tremujorit, dhe nëse janë
dorëzuar të gjitha deklaratat e TVSH-së dhe tatimeve tjera për të gjitha
periudhat tatimore të kaluara.
2.2. Për eksporte, mund të kërkohet rimbursimi pas secilës
periudhë tatimore, me kusht që të plotësohen kushtet si në vijim:
2.2.1. Transaksionet e eksportit pasqyrojnë së paku njëzetepesë
për qind (25%) të transaksioneve totale
me të drejtën e zbritjes së TVSH-së së Zbritshme dhe vlera e kreditit të
TVSH-së e tejkalon pesëmijë (5000) euro në fund të periudhës tatimore;
2.2.2. Personi i tatueshëm t’i përmbushë të gjitha dispozitat e aplikueshme
doganore dhe të TVSH-së; dhe
2.2.3. Të jenë dorëzuar të gjitha deklaratat e TVSH-së dhe
deklaratat e tjera Tatimore për të gjitha periudhat e kaluara. Dëshmitë në lidhje me kërkesën e
rimbursimit të TVSH-së:
3.1. Në momentin e bërjes së kërkesës për rimbursim, personi i
tatueshëm duhet të posedojë të gjitha evidencat
dhe dokumentet e referuara në paragrafin 4 të këtij neni dhe të përcaktuara me
aktin nënligjor që nxjerret nga
Ministri i Ministrisë së Ekonomisë dheFinancave;
SHPENZIMET
Shpenzimet e palejueshme
1. Gjatë përcaktimit të të ardhurave të tatueshme shpenzimet e
mëposhtme janë të
palejueshme:
- Shpenzimet e përvetësimit dhe përmirësimit të tokës;
- Shpenzimet e përvetësimit, përmirësimit, ripërtëritjes dhe
rindërtimit të mjeteve të cilat janë kapitalizuar dhe zhvlerësuar ose
amortizuar në bazë të dispozitave të këtij Ligji;
- Gjobat, ndëshkimin, shpenzimet dhe interesi që lidhet me to;
- Tatimi në të ardhura i paguar ose i lindur për periudhën
tatimore aktuale ase të mëparshme dhe çdo interes ose ndëshkim i krijuar për
pagese me vonese te tij;
- Tatimi në vlerën e shtuar për të cilin tatimpaguesi kërkon
zbritje ose kreditim për tatimin e zbritshëm në bazë të legjislacionit për
Tatimin në Vlerën e Shtuar;
- Çdo humbje nga shitja apo këmbimi i pasurisë në mes të personave
të lidhur;
- Kontributet pensionale mbi shumën maksimale të lejuar nga ligji
mbi pensionet në Kosovë.
Shpenzimet e lejueshme
1. Në përcaktimin e të ardhurave të tatueshme, tatimpaguesit i
lejohet zbritje nga të ardhurat bruto të paguara ose të bëra vetëm gjatë periudhës
tatimore në tërësi dhe ekskluzivisht
përkitazi me veprimtarinë e tij ekonomike, përfshirë primet për sigurim
shëndetësor, të paguara në interes të punëtorit dhe ato të varura që duhet të
përfshihen në polisën e të punësuarit.
2. Shpenzimet edukative/arsim të paguara nga një punëdhënës në një
institucion edukativ/arsimor për një të punësuar do të jenë të lejueshme në
tërësi në vitin në të cilin shpenzimet e tilla janë paguar, me kusht
që:
- shpenzimet
edukative/arsimore të jenë paguar drejtpërdrejtë në institucionin edukativ/arsimor;
- institucioni edukativ/arsimor është i pranuar me ligjin në fuqi
në Kosovë;
- edukimi/arsimi lidhet me pozitën e të punësuarit dhe nuk e
kualifikon atë të punësuar për punë në
një profesion tjetër; dhe
- i punësuari mbetet në punësim te punëdhënësi pas përfundimit të edukimi/arsimit për të cilin shpenzimet janë
paguar nga punëdhënësi për një periudhë kohore të specifikuar në një akt
nënligjor të lëshuar nga Ministri.
3. Shpenzimet e trajnimit (shpenzimet e dala nga një punëdhënës
për t‟i dhënë aftësi bazike të nevojshme për të punësuarin për të kryer detyrat
e caktuara apo të nevojshme për t‟I dhënë aftësi të reja të punësuarit që
lidhen me vendin e punës do të jenë të lejueshme në tërësi në vitin në të cilin
shpenzimet e tilla të trajnimit kanë ndodhur. Shuma e shpenzimeve të tilla nuk
do të tejkalojë 1,000 € për punëtor në çdo periudhë tatimore. Çdo shpenzim
trajnimi i ndodhur më tepër se ajo shumë nuk do të jetë e lejueshme në atë periudhë
tatimore.
4. Nëse një tatimpagues, ndryshe nga tatimpaguesi i angazhuar në
biznes të dhënies me
qira të pasurisë së luajtshme dhe të paluajtshme, zgjedh të mos
mbajë regjistrime të
shpenzimeve aktuale të paguara apo të lindura në veprimtarinë e
qirasë, tatimpaguesi i tillë do t lejohet të zbresë nga të ardhurat bruto të
qirasë një shumë të barabartë me 10% të qirave të pranuara me qëllim të
llogaritjes së lejimeve të zhvlerësimit dhe për të mbuluar shpenzimet e
riparimit, pagesat e mbledhjes dhe shpenzimet tjera të paguara apo të lindura
në gjenerimin e të ardhurave nga qiraja.
No comments:
Post a Comment