TATIMIN NË TË ARDHURAT E KORPORATAVE

                                  TATIMIN NË TË ARDHURAT E KORPORATAVE


                                        Tatimpaguesit
                                         ( Neni 3 Ligji Nr.03/L-162)
Sipas këtij Ligji tatimpagues janë personat e mëposhtëm:
  • Një korporatë apo ndonjë ndërmarrje tjetër afariste që ka statusin e personit
         juridik sipas ligjit në fuqi në Kosovë;
  • Një shoqëri tregtare që vepron me pasuri në pronësi shoqërore ose publike;
  • Një organizatë e regjistruar si organizatë jo qeveritare sipas Legjislacion  rregullon regjistrimin dhe funksionimin e OJQ-ve, në Kosovës.
  • Person jo rezident me njësi të përhershme në Kosovë, duke iu nënshtruar

                                                 Objekti i tatimit
                                                                ( Neni 4 - Ligji Nr.03/L-162)

  • Objekt i tatimit për tatimpaguesin rezident janë të ardhurat e tatueshme nga burimet e të
                ardhurave në Kosovë dhe burimit të ardhurave të jashtme.
  •  Objekt i tatimit për tatimpaguesin jo rezident janë të ardhurat e tatueshme nga burimi i të  
                ardhurave brenda Kosovës.

                                                 Të ardhurat e tatueshme 
                                                                      (  Neni 5 -  Ligji Nr.03/L-162)

  • Të ardhura të tatueshme për një periudhë tatimore nënkupton ndryshimin në mes të të
       ardhurave bruto të pranuara apo të rrjedhura (akruar) gjatë një periudhe tatimore dhe
              zbritjeve dhe lejimeve të lejueshme sipas këtij ligji në lidhj me të ardhurat bruto të tilla
  • Një tatimpagues me të ardhura vjetore bruto mbi 50.000 euro do të llogarisë të ardhurat
       e tatueshme duke përgatitur pasqyrat financiare dhe rregullimet e të ardhurave dhe
  •  shpenzimeve të regjistruara në pasqyrat e tilla në mënyrën e përshkruar në këtë Ligj.
  • Një tatimpagues me të ardhura vjetore bruto prej 50.000 euro apo më pak do të llogarisë
 të ardhurat e tatueshme:
   
                                                Shkalla e tatimit
( Neni 6 - Ligji Nr.03/L-162)

  •  Tatimi në të ardhurat e korporatave është dhjetë për qind (10%) e të ardhurave të   tatueshme.







KREU II- TË ARDHURAT QË LIROHEN NGA TATIMI

                                                Të ardhurat e Liruara 
                                                       (Neni 7 Ligji Nr.03/L-162)

  • Të ardhurat si në vijim lirohen nga tatimi në të ardhurat e korporatave:
  •  Pa paragjykuar nenin 33 të këtij Ligji, të ardhurat e organizatave të
        regjistruara sipas legjislacionit për regjistrimin dhe funksionimin e organizatave si
               organizata joqeveritare që kanë fituar dhe mbajtur statusin e përfituesit publik me
                kusht që të ardhurat të shfrytëzohen vetëm për qëllime të përfitimit publik.
·         Të ardhurat e Bankës Qendrore të Kosovës dhe të institucioneve financiare
 qeveritare ndërkombëtare të lejuara dhe të autorizuara për të vepruar në Kosovë.
·          Dividendët e marrë nga një tatimpagues rezident dhe jo rezident;
·          Interesi nga instrumente financiare i lëshuar apo garantuar nga Autoriteti
·           Publik i Kosovës, i paguar për Tatimpaguesin rezident apo jo rezident;
·          Të ardhurat e Religjioneve të pranuara të Kosovës për ushtrimin e aktivitetit
   ekonomik të veçantë për vet mbështetjen e tyre, si p.sh.:
·         Prodhimi i rrobave fetare, klerike dhe të qëndisura, qirinjve,  pikturimi i ikonave,
·         Skalitjet në dru, mjeshtri e marangozit dhe
·         Produktet bujqësore tradicionale, në pajtueshmëri me Ligjet e  aplikueshme për Religjionin në Kosovë.
·         Të ardhurat e kontraktorëve primar ose nën-kontraktorëve, përveç personave  vendor, që janë krijuar nga
              kontratat për furnizimin e mallrave dhe shërbimeve të  Kombeve të Bashkuara (duke përfshirë UNMIK-un),
              agjencitë e specializuara të  Kombeve të Bashkuara, KFOR-it dhe Agjencinë Ndërkombëtare për Energji
              Bërthamore me kusht që ata drejtpërdrejt të jenë të angazhuar në projekte dhe  programe të organizatave të   
              cekura më lartë.
·         Të ardhurat e kontraktorëve primar ose nën-kontraktorëve, përveç personave  vendor, që janë krijuar nga    
              kontratat me qeveritë e huaja, organet e tyre dhe Agjencionet, Bashkimin Evropian, Agjencionet e  
             Specializuara të Bashkimit  Evropian, Bankës Botërore, Fondit Monetar Ndërkombëtarë dhe organizatat
             ndërkombëtare ndërqeveritare për furnizimin e mallrave dhe shërbimeve në mbështetje të projekteve dhe    
             programeve për Kosovën.
.









KREU III- SHPENZIMET
                                                     
                                                    Shpenzimet e Palejueshme
                                                                ( Neni 8, Ligji Nr.03/L-162)

Gjatë përcaktimit të të ardhurave të tatueshme shpenzimet e mëposhtme janë të  palejueshme:

·         Shpenzimet e përvetësimit dhe përmirësimit të tokës;
·         Shpenzimet e përvetësimit, përmirësimit, ripërtëritjes dhe rindërtimit të
mjeteve të cilat janë kapitalizuar dhe zhvlerësuar ose amortizuar në bazë të
               dispozitave të këtij Ligji;
·          Gjobat, ndëshkimin, shpenzimet dhe interesi që lidhet me to;
·         Tatimi në të ardhura i paguar ose i lindur për periudhën tatimore aktuale ase
të mëparshme dhe çdo interes ose ndëshkim i krijuar për pagese me vonese te tij;
·          Tatimi në vlerën e shtuar për të cilin tatimpaguesi kërkon zbritje ose kreditim
për tatimin e zbritshëm në bazë të legjislacionit për Tatimin në Vlerën e Shtuar;
·          Çdo humbje nga shitja apo këmbimi i pasurisë në mes të personave të lidhur;
·         Kontributet pensionale mbi shumën maksimale të lejuar nga ligji mbi
pensionet në Kosovë.

                                                                Zbritjet e Lejueshme
                                                                                        ( Neni 10 Ligji Nr.03/L-162)
·         Kontributet e dhëna për qëllime humanitare, shëndetësore, edukativo-arsimore, fetare,  shkencore, kulturore, mbrojtje të ambientit dhe për qëllime sportive sipas këtij Ligji  lejohen si shpenzime deri në maksimumin prej pese për qind (5%) të të ardhurave të  tatueshme të llogaritura përpara se të jetë zbritur ky kontribut bamirës.
·         Një kontribut i lejueshëm sipas paragrafit 1 të këtij neni, duhet t’i bëhet:
o    Një organizate të regjistruar sipas legjislacionit mbi themelimin dhe  funksionimin e organizatave joqeveritare që ka pranuar dhe mbajtur statusin e  beneficuar publik;
o    Çdo organizate tjetër jo komerciale që në mënyrë të drejtpërdrejtë kryen  aktivitete me interes publik dhe jo për përfitim, siç janë:
§  Institucionet shëndetësore;
§  Institucionet edukativo-arsimore;
§  Organizatat për mbrojtjen e mjedisit;
§  Institucionet fetare;
§  Institucionet që përkujdesen për persona të paaftë apo për persona  të moshuar;
§  Jetimoret dhe
§  Institucionet në përkrahje të shkencës, kulturës, sportit apo të  arteve.
·         Zbritja e lejueshme nuk përfshinë kontributin nga i cili direkt apo indirekt përfitojnë  donatoret ose personat e afërm me donatorin.
                                Shpenzimet e Reprezentacionit
                                       (Neni 11,  Ligji Nr.03/L-162)
·         Shpenzimet e ndodhura të reprezentacionit do të jenë të kufizuara në 50% të shumës së  faturuar për zbavitje afariste. Shuma maksimale e shpenzimeve të reprezentacionit nuk do  të tejkalojë 2% të të ardhurave bruto vjetore.

                                                  Borxhet e Këqija
                                                                                    ( Neni 12, Ligji Nr.03/L-162)
·         Një borxh i keq do të konsiderohet shpenzim nëse i plotëson këto kushtet:
o    Shuma që korrespondon me borxhin më herët është përfshirë në të ardhura;
o    Borxhi është fshirë (çregjistruar) në librat e tatimpaguesit si i padobishëm për  qëllime kontabiliteti;
o    Nuk ka kontest mbi vlefshmërinë juridike të borxhit ;
o    Borxhit i kanë kaluar së paku 6 muaj nga afati; dhe

o     Ka evidencë të mjaftueshme se janë bërë përpjekje substanciale për të vjelë  borxhin, 

No comments: